کد خبر: ۲۶۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 15
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: با توجه به ویژگی‌های مصلی و سقف بسیار مرتفع و گردش هوا به نظر می‌رسد آمادگی برای برگزاری نماز جمعه وجود دارد، اما به دنبال حجت شرعی و تشخیص وزارت بهداشت و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.
شفاآنلاین>سلامت>حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری روز سه شنبه در نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از ویژگی‌های مسیر طی شده در مبارزه با کرونا این بود که دو مناسبت بسیار حساس را طی کردیم که در هر دو نیز توانستیم به الگوهای تازه‌ای دست پیدا کنیم. هم در ماه مبارک رمضان و هم در مراسم محرم این اتفاق افتاد و از جهت نظم و انضباط و برگزاری مراسم، با عنایت پروردگار و همت مومنان با کمترین دغدغه‌ها برگزار شد. در حال حاضر به لطف خداوند شرایطی داریم که مشاهده می‌شود حوزه دین و رفتارهای مومنان پیشگام است و به نوعی الگو و نمونه محسوب می‌شود.

به گزارش شفاآنلاینحاج علی اکبری ادامه داد: وقتی می‌خواستیم تصمیم بگیریم که نماز جمعه برگزار نشود، خیلی سخت گذشت. ۴۰ سال بدون وقفه نماز جمعه داشتیم و بین برنامه‌ها و مناسک، نماز جمعه از جهت برکات بی نظیر است. نمازهای جمعه یکی از برکات نظام اسلامی است. به هر حال تصمیم گیری برای این‌که مدتی نماز جمعه برگزار نشود، تصمیم سختی بود.

حاج علی اکبری گفت: در این مسیر طی شده نیز همواره در انجام این وظیفه شرعی از عنایت کامل رهبر انقلاب اسلامی برخوردار بودیم تا بار سنگینی که در هفته‌های ابتدایی ایجاد شده بود را از دوش همه برداشتند. روال مشخصی برای برگزاری نمازهای جماعت در حال حاضر وجود دارد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت‌ها، برگزار می‌شود. در مساجد و نمازهای جماعت در حال حاضر مشکلی وجود ندارد. نماز جماعت در این اماکن با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت منظم برپا می‌شود و نظارت‌ها نیز به خوبی صورت می‌گیرد. در مورد نماز جمعه وضعیت متفاوت است و امیدواریم بتوانیم تصمیمات مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

توجیهی برای عدم برگزاری نماز جمعه نداریم

حاج علی اکبری گفت: الان وقت این است که وضعیت قرمز و سفید شهرها برای نماز جمعه برداشته شود. این فریضه به درستی و با رعایت شیوه‌نامه‌ها قابل برگزاری است و نباید مشتاقان این فریضه را از آن بی‌بهره گذاشت. با این حال در نهایت تصمیم ستاد کرونا برای ما حجت شرعی است.

وی اظهار کرد: به ویژه بعد از ماه محرم و برگزاری مراسم و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، هیچ توجیهی برای اینکه نماز جمعه نداشته باشیم، وجود ندارد. هر جا که نماز جمعه شروع شد هم به ما گزارشی مبنی بر بی انضباطی ارائه نشده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بیان کرد: الان وقت این است که وضعیت قرمز و سفید را از نماز جمعه برداریم و به سمت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برویم. در شهرهای کوچک نماز جمعه برگزار می‌شود، اما جلوه‌های حضور در نماز جمعه اصلی دیده می‌شود و احساس این است که نماز جمعه نداریم. درباره تهران نیز کمیته‌ای ایجاد و همه جوانب بررسی شده است.

آمادگی برگزاری نماز جمعه را داریم

حاج علی اکبری اظهار کرد: نهاد نماز جمعه و ستادهای نماز جمعه آمادگی کامل دارند تا با رعایت موازین مورد نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز جمعه را برگزار کنند.

ایرنا

برچسب ها: کرونا ، کووید19 ، نماز جمعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: