کد خبر: ۲۶۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 15
شيوع ويروس کرونا نگراني‌ها را براي درمان سرطان افزايش داده است، اما مؤسسه محک همچون 29 سال گذشته تلاش مي‌کند تا دغدغه درمان و سلامتي فرزندانش فراموش نشود.
شفاآنلاین>سلامت>در ابتداي شيوع کرونا به‌دليل حفظ سلامت تمام ذي‌ربطان تلاش کرديم تا رفت و آمد به بيمارستان محک کاهش يابد. از اين رو معاينه‌هاي دوره‌اي کودکان که خوشبختانه قطع درمان شده‌اند از طريق شبکه‌هاي اجتماعي صورت گرفته و تلاش شده است تا آنها بتوانند در صورت نياز، ديگر امکانات تشخيصي نظير عکسبرداري يا خدمات آزمايشگاهي را از نزديک‌ترين مرکز به محل اقامت خود دريافت کنند و نتيجه آن را از طريق شبکه‌هاي اجتماعي به پزشک مربوطه ارائه دهند.

 در اين صورت تمامي مواردي که نياز به حضور بيمار ندارد به‌صورت آنلاين توسط پزشکان بررسي شده تا در شرايط کنوني کشور ضمن جلوگيري از شيوع ويروس کرونا بيمار و خانواده وي ارتباط خود را با پزشک معالج از دست ندهند. شيوع ويروس کرونا نگراني‌ها را براي درمان سرطان افزايش داده است، اما مؤسسه محک همچون 29 سال گذشته تلاش مي‌کند تا دغدغه درمان و سلامتي فرزندانش فراموش نشود. درمان کودکان محک در هيچ‌زماني نبايد متوقف شود و در اين شرايط نيز با رعايت کامل پروتکل‌هاي بهداشتي تاييد ‌شده از سوي وزارت بهداشت ادامه يافته است. علاوه بر اين در ارائه خدمات درماني و حمايتي به کودکانمان و خانواده‌هاي آنها تدابير ويژه‌اي نظير پرداخت هزينه‌هاي درماني از طريق پست، منع ملاقات بيماران، در اورژانس بيمارستان محک در نظر گرفته شده است. تنها چهار نفر از کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان در بيمارستان محک به‌دليل ابتلا به کروناي خفيف، در اين بيمارستان درمان شده‌اند و در واقع احتمال ابتلاي کودکان به بيماري کرونا کمتر از ده‌درصد است. اما اين‌درصد در کودکان مبتلا به سرطان به‌دليل ضعف سيستم دفاعي بدن‌شان افزايش مي‌يابد. وجود اتاق‌هاي اختصاصي براي تمام کودکان بستري در بيمارستان محک، شرايط ايزوله و قرنطينه را به راحتي فراهم کرده و در صورت ابتلاي کودکان‌مان به نوع خفيف و متوسط کرونا در همين بيمارستان تحت مداوا قرار خواهند گرفت. همچنين در صورتي که فرزندانمان به سرماخوردگي يا ويروس کرونا مبتلا شوند پزشکان درمان سرطان آنها را تا بهبودي کامل علائم اين بيماري‌ها متوقف مي‌کنند. لازم به ذکر است در صورت شناسايي موارد حاد ابتلا به کرونا، کودک به بيمارستان‌هاي مفيد و مرکز طبي کودکان معرفي خواهد شد. سلامتي تمامي ذيربطان محک از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. از آنجايي که اين سازمان خود را در برابر حفظ سلامت جامعه مسئول مي‌داند، به اطلاع مي‌رسانيم از ابتداي شيوع ويروس کرونا تا امروز ورود خانواده، بيماران و تمامي کارکنان با سنجش درجه حرارت بدن و در مواردي خوداظهاري و نيز عبور از دستگاه‌هاي ضدعفوني به بيمارستان مقدور است.

علیرضا دانشگری معاون مدیرعامل موسسه خیریه محک


آرمان ملی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: