کد خبر: ۲۶۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 14
دکتر فاوچی مسئول پاندمی کرونا در آمریکا در آخرین مصاحبه خبری خود از حضور متراکم مردم در رستوران‌ها ابراز تعجب کرد و آن را عامل اصلی شیوع بیماری کرونا دانست.

شفاآنلاین>سلامت>  آنتونی فاوچی گفت: برای من حیرت‌آور است که در بعضی از ایالت‌ها و شهرها می‌بینید که در مردم در فضای داخلی رستوران‌ها تجمع کرده‌اند و این در حالی است که این اجتماعات سرعت شیوع بیماری کووید19 را به شدت افزایش می‌دهد. جوانان فکر می‌کنند ممکن نیست به شدت بیمار شوند و به همین دلیل اهمال می‌کنند اما آنچه فراموش کرده‌اند مسئولیت اجتماعی آن‌ها در جلوگیری از شیوع است؛

به گزارش شفاآنلاین:فاوچی گفت: اگر آنها آلوده شوند احتمالا شخص دیگری را آلوده می‌کنند که ممکن است شخصی را که واقعا آسیب‌پذیر است آلوده کرده و نتیجه بدی در پی خواهد داشت.

فاوچی همچنین هشدار داد که فقط به دلیل اینکه ویروس کرونا در کانون توجه است، نباید آنفولانزا را فراموش کرد.

وی گفت: "چیزی که من در طول سال‌ها آموخته‌ام این است که آنفلوآنزا را دست‌کم نگیرم. چیزی را تضمین شده تلقی نکنید." 

 مطالعات جدید نشان دادند احتمال ابتلا به عفونت کووید-۱۹ برای افرادی که بیرون از منزل و در رستوران‌ها غذا خوردند دو برابر افراد دیگر بود. 

صرف غذا در رستوران در لیست فعالیت‌های خطرناک رتبه بالایی دارد و خطر ابتلا به ویروس را بیش از خرید یا رفتن به سالن افزایش می‌دهد.

اکنون با ورود به فصول سرد سال و افزایش احتمالی شیوع بیش از پیش بیماری لازم و ضروری است که توصیه‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیریم.

سی‌ان‌ان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: