کد خبر: ۲۶۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 13
یک متخصص طب ایرانی تاکید کرد؛
یک متخصص طب ایرانی، در مورد تغذیه دانش آموزان در فصل پاییز و زمستان، توصیه های مهمی را مطرح کرد.
شفاآنلاین>سلامت>علیرضا یارقلی در مورد ایمنی بدن و تغذیه دانش آموزان، گفت: اولین چیزی که دانش آموزان باید مد نظر داشته باشند شب‌ها زود خوابیدن است. به طوری که دانش آموزان دبستانی ۱۰ شب و دانش آموزان راهنمایی ۱۱ شب خوابیده باشند.

به گزارش شفاآنلاین: یارقلی افزود: این افراد هنگام صبح نیز باید ساعت ۶ تا ۷ صبح بیدار شوند چرا که شب‌ها زود خوابیدن و صبح‌ها زود بیدار شدن بر روی سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه و سلامت جسم و جان مؤثر است.

یارقلی در پاسخ به مصرف شام نیز گفت: فاصله غذای شب تا خواب دانش آموزان حداکثر باید ۲ تا ۳ ساعت باشد و اینگونه نباشد که بعد از مصرف غذا سریع به خواب بروند.

این متخصص طب ایرانی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید صبحانه کامل بخورند، ادامه داد: بعد از مصرف صبحانه حداکثر نیم ساعت بعد درس خود را آغاز کنند که این شامل دانش آموزان مجازی و حضوری می‌شود.

به گفته وی، مربای هویج، سیب و به برای صبحانه دانش آموزان مقوی است و همچنین شیر بادام، تخم مرغ عسلی و فرنی بادام نیز باعث تقویت مغز می‌شود.

یارقلی تاکید کرد: ساعت ۱۰ صبح بهتر است دانش آموزان یک واحد میوه مانند سیب، به، گلابی و یا هر نوع میوه دیگری که دوست دارد میل کند و ناهار نیز باید سبک مصرف شود به طوری که ساعت ۶ یا ۷ بعدازظهر فرد احساس گرسنگی کند.

وی با تاکید بر اینکه در وعده عصرانه دمنوش عرق بیدمشک، بهار نارنج و … توصیه می‌شود، افزود: دمنوش بادرنج بویه و به لیمو دمنوش های ضد استرسی هستند که به دانش آموزان توصیه می‌شود در وعده عصرانه استفاده کنند.

وی گفت: برای تقویت سیستم ایمنی بدن تخم بارهنگ وتخم بالنگ توصیه می‌شود که مصرف آن نیز این گونه است به همراه سه چهارم آب، یک چهارم گلاب و ۵ قطره زعفران استفاده شود.

یارقلی همچنین در وعده عصرانه فالوده سیب را نیز مقوی توصیه کرد و گفت: هفته ۲ تا ۳ وعده توصیه می‌شود. این فالوده انرژی بخش، ضد استرس، مفرح بخش بوده و از بد خلقی‌های کودکان جلوگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه شب‌ها حتماً از سرپوش استفاده شود، افزود: استفاده از سرپوش باعث می‌شود مغز سرد نشود و کسلی، بدخلقی، بی حالی، آبریزش بینی، خلط پشت حلق در روز نداشته باشیم و بر روی حافظه نیز تأثیر خوبی بگذارد.

وی گفت: ۹۰ درصد بیماری‌های زمستان با گذاشتن کلاه بر سر در شب برطرف می‌شود که این موارد به همه افراد توصیه می‌شود اما بچه‌ها اجبارشان بیشتر است.

یارقلی به نکته مهم دیگری اشاره و تصریح کرد: به دانش آموزان توصیه می‌شود در زمان‌هایی که آموزش مجازی دارند و در خانه به سر می‌برند هر ساعت ۱ تا ۲ دقیقه ورزش کنند، چرا که ورزش کارایی آنها را بالا می‌برد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: