کد خبر: ۲۶۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 12
متخصص تغذیه:
متخصص تغذیه گفت: تغذیه مناسب دوره بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ را در آی سی یو کاهش می‌دهد بنابراین حضور متخصصان تغذیه بالینی در آی سی یو پررنگ‌تر می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت> زهرا شریعت پناهی درباره مشکلات تغذیه ای در آی سی یو افزود: استفاده از دانشجویان تغذیه بالینی در بیمارستان طالقانی آغاز شده و پزشکان از این مسئله رضایت داشتند.
به گزارش شفاآنلاین: عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور اعلام کرد: دلیل مشکلات تغذیه ای در آی سی یو بی توجهی به کار تیمی متشکل از پزشک متخصص، فیزیوتراپ و متخصص تغذیه به منظور تصمیم گیری در راستای تغذیه صحیح بیماران است و هم اکنون هر یک از پزشکان به طور جداگانه بیماران را ویزیت و درمان می کنند.
وی افزود: نبود کار گروهی پزشکان و متخصصان در آی سی یو باعث بروز کمبود کالری، پروتئین و ریزمغذی ها در بیماران و کار پزشکان بیشتر می شود چون وقتی بیمار دچار سوء تغذیه می شود، به طور طبیعی مدت بستری نیز بیشتر می شود.
این متخصص تغذیه، عوارض ناشی از سوء تغذیه را زخم بستر، نارسایی تنفسی و کلیوی دانست که هزینه گزاف به دولت تحمیل می کند.
شریعت پناهی افزود: دانشجویان تغذیه بالینی مثل پزشکان باید در آی سی یو حضور داشته باشند و سعی می کنیم این حضور را گسترش بدهیم.
وی در ادامه با اشاره به تغذیه بیماران مبتلا به کرونا در آی سی یو گفت: تفاوتی که بین بیماران مبتلا به کرونا نسبت به سایر بیماری ها در آی سی یو وجود دارد، بی اشتهایی زیاد در آنها است. زیرا تا زمانی که بیمار التهاب داشته باشد، بی اشتهایی نیز وجود دارد. بنابراین باید از مکمل های تغذیه ای از طریق دهانی، روده ای و وردیدی کمک بگیریم تا این مشکل بر طرف شود.
شریعت پناهی افزود: هدف از تغذیه بیماران در آی سی یو جلوگیری از کاهش وزن بیماران مبتلا به کرونا است و اگر کاهش وزنی ایجاد شود، نباید این کاهش بیشتر از ۱۰ درصد وزن اولیه باشد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: