کد خبر: ۲۶۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 14
تهیه و توزیع مواد ضد عفونی با هدف جلوگیری از گسترش کرونا که با جان مردم سرو کار دارد امری پسندیده به نظر می رسد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مردم می‌توانند با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا، نذورات خود را مثلا بجای توزیع غذا در محرم به خرید و توزیع مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده تغییر داده و بین عزاداران حسینی توزیع کنند.

به گزارش شفاآنلاین: حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی افزود: در این صورت بسیاری از مردم که از توانایی کمتری برای خرید مواد ضد عفونی و بهداشتی برخوردار هستند از نفع این عمل برخوردار شده و از طرفی نیز در سطح کلان برای جلوگیری از گسترش و کنترل ویروس کرونا  گام موثری برداشته می شود.

وی با بیان اینکه تهیه و توزیع بسته های معیشتی در قالب گوشت، حبوبات، روغن، مرغ، رب گوجه فرنگی و غیره نیز با هدف جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران به واسطه طبخ و توزیع غذا مناسب تر به نظر می رسد، تصریح کرد: در هر صورت تهیه و توزیع مواد ضد عفونی با هدف جلوگیری از گسترش کرونا که با جان مردم سرو کار دارد امری پسندیده به نظر می رسد.


شرفخانی افزود: برخی مردم نیز مثلا یک روز از ایام خاص محرم را نذر کرده اند که غذای گرم طبخ و توزیع کنند که در صورت عدم جاری شدن صیغه نذر این عده نیز می توانند در همان روز خاص ماسک، الکل و مواد ضد عفونی تهیه و توزیع کنند که در این شرایط نیز اقدامی بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهوری نیز پیش تر در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از انفاق مومنانه مردم در سراسر کشور اظهارداشت: یکی از ویژگی‌های امیرالمومنین(ع) دستگیری از فقرا و انفاق است، مردم هم همان راه امیرالمومنین(ع) را رفتند.

وی با اشاره به  در پیش بودن ایام محرم افزود: ممکن است در ایام محرم شکل نذورات مردم مقداری تغییر کند. حتما از نظر بهداشتی این موضوع باید رعایت شود. هم تبرک است و هم کمک به کسانی است که از آنها دستگیری می‌شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: