کد خبر: ۲۶۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 12
در حال حاضر درگیر یک ابر چالش به نام کرونا هستیم که از نظر بسیاری از کارشناسان و دانشمندان جهان این موضوع آینده جامعه بشر را تحت تاثیر قرار می دهد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: در جامعه پزشکی بیش از ۶ هزار مبتلای کرونا داشتیم و بیش از ۱۵۰ نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش شفاآنلاین: مصطفی معین رئیس شورای عالی در نشست خبری مجازی پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت ضمن اشاره به تلاش‌های کادر پزشکی، گفت: این افراد سرمایه‌هایی هستند که نمی توان نبود آنها را جبران کرد.

معین در ادامه گفت: در حال حاضر درگیر یک ابر چالش به نام کرونا هستیم که از نظر بسیاری از کارشناسان و دانشمندان جهان این موضوع آینده جامعه بشر را تحت تاثیر قرار می دهد اما موضوع دیگر این است که جامعه پزشکی در این شرایط در صف اول قرار دارد و بیشترین تعداد شهدا را از همین جامعه داشتیم و بیش از ۱۵۰ نفر شهید و همچنین بیش از ۶۰۰۰ نفر مبتلا داشتیم، در سطح ملی هم تعداد جانباختگان ما بیشتر از میانگین جهانی بوده است.

وی ادامه داد: پدیده‌ی کرونا فرصت‌های جدید و همچنین تحریم‌هایی را به وجود آورده که اگر مسئولین با عزم و اراده با آن برخورد کنند می‌توانیم از فرصت‌های این پاندمی استفاده کنیم.

معین با تاکید بر اینکه کرونا باعث می شود تا از فضای دیجیتال بیشتر استفاده کنیم که باعث بازدهی بهتر کارها هم می‌شود‌، ادامه داد: حتی ترس موجود در جامعه باعث ایجاد همبستگی و بالا رفتن سرمایه اجتماعی می شود و همینطور بر بازسازی زیرساخت های کشور در شرایط بحران اثر دارد.


وی افزود: از طرفی فرضیه مردودی به نام ایمنی گله ای در شان انسان و جامعه انسانی نیست و در قرآن هم به این موضوع اشاره شده که حیات یک انسان حیات همه بشریت است.

وی در ادامه افزود: اگر مسئولیتی داشتم به هیچ عنوان اجازه برگزاری کنکور و هر نوع تجمعی را نمی دادم و این دیدگاه کاملاً اخلاقی و انسانی است.

معین با تاکید بر اینکه تخلف اخلاقی جامعه پزشکی نسبت به سایر گروه های اجتماعی کمتر است، گفت: دلیل آن قسم خوردن به اصول پزشکی است و نباید به جریانسازی هایی که گرایش های سیاسی خاص انجام می دهند توجه کرد. 

وی گفت: متاسفانه عده‌ای از روی ناآگاهی و حتی بعضی از روی آگاهی موارد شبهه علمی را مطرح می‌کنند که عامل ترویج خرافات خواهد بود.ایلنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار