کد خبر: ۲۶۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 12
با توجه به اجباری بودن تزریق واکسن مننژیت برای مشمولان نظام وظیفه و به دنبال برخی گزارش‌ها مبنی بر کمبود این واکسن، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد که این سازمان مجوز واردات واکسن منیژیت را ارائه داده است و این واکسن تا پایان مرداد ماه توزیع خواهد شد.

شفاآنلاین>سلامت> یکی از شروط اعزام سربازان برای خدمت نظام وظیفه، تزریق واکسن منیژیت است. واکسنی که به گفته برخی مشمولان خدمت سربازی این روزها کمیاب شده و گیر نمی آید. بر این اساس دکتر حیدر محمدی- مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: هر سال با درخواست وزارت بهداشت واردات واکسن مننژیت را انجام می‌دهیم.

وی افزود: بر این اساس در حال حاضر درخواست‌های لازم برای واردات واکسن مننژیت داده شده و معمولا تا نیمه ابتدایی سال سهمیه‌های واکسن را تحویل می‌دهیم. در حال حاضر سازمان غذا و دارو مجوز واردات واکسن مننژیت را ارائه داده است و ان شاءلله در هفته آینده یا نهایتا تا آخر مرداد ماه این واکسن توزیع می‌شود.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

محمدی تاکید کرد: بنابراین مجوز واردات واکسن مننژیت به تعداد بسیار زیاد داده شده است و تا پایان مرداد ماه توزیع می شود. این واکسن‌ها در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار گرفته و توزیع می شوند.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: