کد خبر: ۲۶۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 11
مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با توجه به کرونا قرار بر این شده است دانش آموزانی که نمی توانند در مدرسه حضور داشته باشند خانواده اندازه گیری قد و وزن را انجام دهند و این دو عدد را در اپلیکیشن و سامانه ای که تعریف می شود وارد کنند.

شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با توجه به کرونا قرار بر این شده است دانش آموزانی که نمی توانند در مدرسه حضور داشته باشند خانواده اندازه گیری قد و وزن را انجام دهند و این دو عدد را در اپلیکیشن و سامانه ای که تعریف می شود وارد کنند.

به گزارش شفاآنلاین:محمد محسن بیگی درباره طرح تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: طرح کنترل چاقی بر تغذیه سالم و کنترل وزن به ویژه در دورانی که بچه ها اجبارا باید در خانه بمانند و تحرک کمتری دارند متمرکز است.

وی افزود: بر اساس پیمایش هایی که قبلا وزارت بهداشت انجام داده حدود ۲۰ درصد بچه ها اضافه وزن و چاقی  دارند. البته این آمار مربوط به شرایط عادی است، اما اکنون که کم تحرکی در شرایط قرنطینه ای پیش آمده قطعا این آمار تشدید هم شده است.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت حساسیت زایی نسبت به موضوع چاقی گفت: چاقی یکی از فاکتورهای موثر در ابتلا به بسیاری از بیماری ها است و  افراد چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مختلف قرار دارند. چاقی از فاکتورهای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و دیابت نیز به شمار می رود و به همین جهت پرداختن به مقوله زندگی سالم و کنترل وزن یکی ازمسائل جدی در حوزه تربیت بدنی و سلامت است.

محسن بیگی ادامه داد: طرحی که پیش بینی کرده بودیم در مرحله اول اینگونه بود  که در مدرسه و توسط دبیران تربیت بدنی و مدیران مدرسه کنترل وزن و غربالگری صورت گیرد و آن دسته از دانش آموزان که نیازمند اقدامات مداخله ای هستند از توصیه های تغذیه ای و ورزش گرفته تا اقدام درمانی مشخص و این کار برایشان انجام شود.

وی با بیان اینکه با توجه به کرونا و اینکه پیش بینی می شود امکان حضور بخش قابل توجهی از دانش آموزان در مدرسه امکان پذیر نباشد تمهیدات دیگری پیش بینی شد گفت: قرار بر این شد دانش آموزانی که نمی توانند در مدرسه حضور داشته باشند خانواده اندازه گیری قد و وزن را انجام دهند و این دو عدد را در اپلیکیشن و سامانه ای که تعریف می شود وارد کنند.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همکاران ما ارزیابی می کنند و برای آنها که شاخص توده بدنی شان بالاتر از حد نرمال باشد اقدام مداخله ای را آغاز می کنند و به خانواده ها اطلاع می دهند. در راستای فرهنگ سازی نیز برنامه های آموزشی تغذیه سالم در شبکه شاد بارگذاری می شود.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید


به گفته محسن بیگی در دستورالعمل پیش بینی شده که تا آبان ماه اندازه گیری ها انجام شود تا فرصتی برای اقدامات مداخله ای داشته باشیم و پایان سال گزارش ارزیابی ارائه دهیم.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: