کد خبر: ۲۶۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 09
نتیجه تحقیقات موسسه ملی مقابله با بیماری‌های عفونی ژاپن نشان می‌دهد ویروس در بهار، پنهانی در حال انتشار بود
شفاآنلاین>سلامت> به باور پژوهشگران ژاپنی، دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در هفته‌های اخیر، جهش ژنتیکی آن است.

به گزارش شفاآنلاین: بنا بر اعلام پژوهشگران ژاپنی، تحقیقات سه هفته اخیر آن‌ها نشان می‌دهد دلیل شیوع گسترده و ناگهانی کووید-۱۹ در این کشور در هفته‌های اخیر، جهش ژنتیکی و انتشار پنهانی ویروس طی ماه‌های گذشته است.

حدود یک ماه پیش مشاور ارشد دولت ژاپن در زمینه همه‌گیری کووید-۱۹ درباره تهدید ناشی از جهش ویروس کرونای جدید و پیامد آن بر برگزاری به تأخیر افتاده‌ی المپیک در کشورش هشدار داده بود.

کیوشی کوروکاوا در این خصوص گفته بود: «به‌نظر من ویروس در تمام مدت در حال جهش است، و موج دوم احتمالا توسط ویروس قوی‌تری شکل خواهد گرفت».


ژاپن در این بازه زمانی با موج بی‌سابقه‌ای از موارد ابتلا به کووید-۱۹ روبه‌رو شده، آن‌هم در حالی‌که موفق شده بود تا حد زیادی آن را مهار کند.

اما نتیجه تحقیقات موسسه ملی مقابله با بیماری‌های عفونی ژاپن نشان می‌دهد ویروس در بهار، پنهانی در حال انتشار بود.

این تحقیقات حاکی‌ست در حالی‌که ویروس اولیه از نوع موسوم به اروپایی بوده، از ووهان به اروپا و از آن‌جا به ژاپن وارد شده بود، اما در میانه ماه ژوئن اوضاع تغییر کرده است.

پژوهشگران نوع تازه‌ای از راسته اروپایی ویروس را رصد کرده‌اند که به گمان آن‌ها تنها ممکن است ناشی از جهش ژنتیکی آن باشد.

در این مدت با ازسرگیری فعالیت‌ها و همچنین با فرارسیدن تابستان و گرما، ویروس بدون علامت یا با علائم بسیار خفیف در میان جوان‌ترها انتشار یافته و حال به موج تازه‌ای از کووید-۱۹ در ژاپن تبدیل شده‌است.برنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: