کد خبر: ۲۶۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 09
صنعت هوایی از اواخر اسفند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا دچار بحران جدی شد و بدون تعارف می گوییم چشم انداز روشنی هم برای خروج از این وضعیت وجود ندارد
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: به دلیل گسترش ویروس کرونا، هیچ چشم‌انداز روشنی از عادی شدن شرایط در صنعت حمل ونقل هوایی نداریم.

به گزارش شفاآنلاین: آیین تکریم «علی عابدزاده» رییس سابق سازمان هواپیمایی و معارفه خلبان «تورج دهقانی زنگنه» به عنوان ریاست سازمان هواپیمایی و «علیرضا برخور» به عنوان مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، روز یکشنبه در دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شد.

تورج دهقانی زنگنه در مراسم معارفه خود گفت: صنعت هوایی از اواخر اسفند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا دچار بحران جدی شد و بدون تعارف می گوییم چشم انداز روشنی هم برای خروج از این وضعیت وجود ندارد.

وی افزود: ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ از بحران خارج می‌شویم بعد اعلام کرد در ۲۰۲۴ از این بحران خارج خواهیم شد، اما پیش بینی‌ها مرتباً به روز رسانی می‌شود و فعلا نمی‌دانیم بگوییم چه زمانی به وضع عادی برمی گردیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: صنعت هوایی قبل از ویروس کرونا، در ایران دچار تحریم‌های بسیار ظالمانه از جانب استکبار جهانی بود و آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را برای زمین گیر کردن صنعت هوایی به خرج دادند. اما با تلاش متخصصان این حوزه نه تنها صنعت هوایی زمینگیر نشد بلکه روز به روز شکوفاتر هم می شود.

وی با تقدیر  از عملکرد علی عابدزاده، گفت: در دوره تحریم‌ها، هواپیماهای زیادی وارد کردیم، شرکت‌های هوایی متعددی راه اندازی شد، نیروهای متخصص تربیت کردیم و صنعت پویا نگاه داشته شد.


رئیس سازمان هواپیمایی کشوریگفت: تعمیر و نگهداری تمامی هواپیماهای موجود در کشور به دست نیروهای متخصص داخلی وارد چک‌های سنگینی شد. شرکت‌های دانش بنیان هوایی متعدد تأسیس شده است و اکنون می‌توانیم قطعه بسازیم و در دنیا حرف برای گفتن داریم.

دهقانی زنگنه گفت: سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به همراه شرکت‌های هواپیمایی به عنوان ارکان صنعت هوایی در هماهنگی و انسجام خوبی هستند، همچنین مراکز آموزشی هوانوردی، شرکت‌های هندلینگ و خدمات هوانوردی و سایر ذینفعان این صنعت در یک تعامل خوب و مطلوب، علیرغم فشارها به سر برده و خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اقدامات ارزنده ای در دولت تدبیر و امید در صنعت هوانوردی صورت گرفت که می‌توان به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مصوب برنامه چهارم و پنجم توسعه در مجلس اشاره کرد. با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات صنعت هوایی حل شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: