کد خبر: ۲۶۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 08
بحران شیوع کرونا برای شرکت‌های هوایی جهان به ویژه در اروپا، از سال ۱۹۵۵ به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ احیا شود. بسیاری از شرکت های هواپیمایی در انگلیس برنامه های پروازی خود را کاهش و نیروهای خود را اخراج کرده‌اند
 شفاآنلاین>اجتماعی>خطوط هواپیمایی انگلیس موسوم به «بریتیش ایرویز» British Airways ناگزیر، فرایند تعدیل نیروهای این سازمان را با هدف کاهش آثار و پیامدهای بحران کرونا کلید زد.

به گزارش شفاآنلاین، شش هزار تن از کارکنان زمینی، پرسنل پرواز و خلبانان بریتیش‌ایروز دیروز به صورت داوطلبانه از مقام خود کناره گیری کردند. این شرکت هواپیمایی به آنها گفته بود که استعفا کنند یا درآمد آنها کاهش می‌یابد. 

یک سخنگوی «بریتیش‌ایروز» با اشاره به پیامدهای مالی ناشی از بحران کرونا بر تراز مالی این شرکت گفت: ما باید تصمیمات دشواری را اتخاذ کنیم و برای حفاظت از فعالیت شرکت هر اقدامی را صورت دهیم. 

وی افزود؛ در حالی که هرگز تصور نمی‌کردیم در شرایط تعدیل نیرو قرار گیریم اما بیش از شش هزار تن از همکاران ما برای استعفای داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

با این حال اتحادیه کارگری انگلیس می‌گوید که چهار هزار تن دیگر از نیروهای بریتیش‌ایروز به صورت اجباری اخراج شده‌اند. به ترتیب گفته می‌شود که مجموع ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن از کارکنان این شرکت دیروز تعدیل شده‌اند.

شرکت «آی ای جی» که مالک شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) است هفته پیش اعلام کرد که به دلیل کاهش سفرهای هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا ۴.۲ میلیارد یورو در شش ماهه نخست امسال (۲۰۲۰)، خسارت دیده است.


این شرکت انگلیسی-اسپانیایی در تلاش است تا برای فرار از ورشکستگی ۲.۷۵ میلیارد یورو کمک مالی از طریق سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کند. «آی ای جی» یا گروه خطوط هوایی بین‌المللی در شش ماهه نخست پارسال ۱.۱ میلیارد یورو سود کرده بود.

این شرکت هوانوردی می‌گوید که در سه ماهه دوم امسال ۹۸ درصد از آمار مسافرانش را بر اثر بحران کرونا از دست داده و قصد دارد تا ۱۲ هزار نفر از کارکنانش را برای تعدیل آثار سوء این بحران اخراج کند.

«ویلی والش» رئیس شرکت «آی ای جی» معتقد است که برای بازگشت به آمارهای پیش از شیوع بحران کرونا، سه سال زمان لازم است. 

بحران شیوع کرونا برای شرکت‌های هوایی جهان به ویژه در اروپا، از سال ۱۹۵۵ به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ احیا شود. بسیاری از شرکت های هواپیمایی در انگلیس برنامه های پروازی خود را کاهش و نیروهای خود را اخراج کرده‌اند.

نتایج تحقیقات انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی که اوایل فروردین منتشر شد، نشان می‌دهد که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان خواهند دید. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: