کد خبر: ۲۶۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 08
انگلیس از فرانسه خواسته است کشتی پناهجویان غیر قانونی را که از مسیر کانال مانش به بنادر جنوبی این کشور مهاجرت می‌کنند توقیف و به فرانسه بازگرداند، تا اینکه آنها را در مسیر به انگلیس تمشیت کنند
شفاآنلاین>اجتماعی>با افزایش شدید آمار مهاجرت غیرقانونی به انگلیس از طریق کانال مانش، دولت لندن به پاریس هشدار داد که این مسیر را «غیر قابل پیمایش» کند.

به گزارش شفاآنلاین، نیک گیب معاون وزیر آموزش انگلیس روز شنبه در گفت وگو با  افزود: ما با دولت فرانسه درباره جلوگیری اولیه از مهاجرت پناهحویان از فرانسه به انگلیس و پیدا کردن راه‌های بازگرداندن قایق مهاجران به فرانسه، در حال رایزنی هستیم.

وی به کنایه گفت: فرانسه کشور ایمنی است و اگر افراد به دنبال پناهندگی هستند ابتدا در این کشور اقدام کنند. 

انگلیس از فرانسه خواسته است کشتی پناهجویان غیر قانونی را که از مسیر کانال مانش به بنادر جنوبی این کشور مهاجرت می‌کنند توقیف و به فرانسه بازگرداند، تا اینکه آنها را در مسیر به انگلیس تمشیت کنند.

کریس فیلیپ معاون وزیر کشور انگلیس قرار است هفته آینده با همتایان خود فرانسوی خود دیدار و درباره راه‌های مسدود کردن مسیر مهاجرت غیر فانونی رایزنی کند. او می‌خواهد از مهاجران اثر انگشت گرفته شده و با آن‌ها برخورد قانونی شود.

به طور کلی آمار ورود مهاجران از یک سال پیش از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا روند فزاینده‌ای را طی کرده است. مهاجران از سواحل نزدیک به بندر کاله فرانسه تلاش می‌کنند تا با عبور از کانال مانش، خود را به بنادر جنوبی انگلیس برسانند.


وزارت کشور انگلیس پنجشنبه گذشته اعلام کرد ۲۳۵ مهاجر غیر قانونی را در آب‌های سواحل جنوبی این کشور دستگیر کرده است. این میزان رکود مهاجران غیر قانونی از فرانسه را شکسته و خشم مقامات انگلیسی را بر انگیخته است.

انگلیس و فرانسه تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با عبور غیرقانونی مهاجران اتخاذ کرده اما پاریس از پذیرش مهاجرانی که غیرقانونی وارد مرز انگلیس شده‌اند سر باز می‌زند.

دولت انگلیس سال گذشته طرح جدیدی را برای پذیرش مهاجران معرفی کرد که طبق آن بخت متقاضیان فاقد تخصص و مهارت‌های حرفه‌ای برای مهاجرت به انگلیس، در دوره پسابرگزیت بشدت کاهش می‌یابد.

انگلیس در تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) رسماً اتحادیه اروپا را ترک کرد. نمایندگان دو طرف برای تداوم همکاری‌های دو جانبه در دوره پسابرگزیت مشغول مذاکره هستند. استرداد مهاجران به فرانسه از جمله مسائلی است که انگلیس در مذاکرات با اتحادیه اروپا به دنبال کسب امتیاز از طرف اروپایی است.شبکه خبری اسکای
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: