کد خبر: ۲۶۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 08
هر مدیری نیاز به تعدادی مشاور خواهد داشت. علت این امر به خاطر تنوع اقدامات بوده و این امر باعث خواهد شد تا امکان رسیدگی به آنها، بسیار سخت باشد و با این حال هر یک از مشاوران می‎توانند بر روی یک موضوع خاص تمرکز کرده و این امر باعث خواهد شد تا شانس موفقیت آنها افزایش چشمگیری را داشته باشد
شفاآنلاین>اجتماعی>برخی از نکات وجود دارد که در هیچ دوره آموزشی و یا کتابی نمی ‎توان پیدا کرد و کاملا به تجربه افراد در حین کار وابسته است. در این رابطه اقدام هوشمندانه این است که از تجربه افراد برای بهبود سطح خود استفاده کنید تا با مشکلات به مراتب کمتری مواجه شوید.

به گزارش شفاآنلاین، در این رابطه قصد دارم تا از تجربه شخصی خود استفاده کرده و مواردی را بیان کنم که در صدر اشتباهات کارآفرین‎ ها و مدیران تازه کار قرار دارد. نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که عدم موفقیت شما در تلاش اول، اگرچه به معنای پایان کار نخواهد بود، با این حال زمینه نارضایتی سرمایه ‎گذارها را به همراه داشته و این امر یک نکته منفی در رزومه شما خواهد بود که امکان فعالیت جدید را سخت‎ تر می‎کند. در این راستا به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که می‎ تواند عملکرد شما را بهبود بخشد.

1-حوزه کاری شما خاص نیست

این نکته را باید به خاطر داشته باشید که تفاوت چشمگیری میان تصورات شما با واقعیت، وجود دارد. در این رابطه طبیعی است که فرض کنید ایده شما بسیار جذاب است. حتما با درخشش مواجه خواهید شد. با این حال در بازار با مسئله رقابت مواجه شده و شاهد این امر هستید که فضا آن گونه که تصور می ‎کردید، مساعد نیست.

 در این رابطه ضروری است تا در ابتدا اهداف کوچک را مدنظر قرار دهید تا زمینه رشد بیشتر مهیا شود. درواقع اشتباه بزرگ افراد این است که خود را در دام موارد بزرگ قرار می‎ دهند. این امر باعث می‎ شود تا رشد شرکت، عملا متوقف شود. این امر حتی خود شما را نیز به تردید می ‎اندازد. به همین خاطر توصیه می ‎شود که خاص بودن خود را فراموش کرده و در تلاش برای واقع ‎بینی باشید.

2-همیشه حق با مشتری نیست

شما تعیین خواهید کرد که سطح انتظارات در چه حدی باشد. واقعیت این است که از بین جامعه هدف شما، تمامی افراد را نمی‎ توان به عنوان مشتری تلقی نمود و در این رابطه حتی با برخی از مشتریان نیز نباید رابطه اقتصادی خود را ادامه دهید. درواقع همواره حق با مشتری نبوده و شما باید از تیم شرکت خود دفاع کنید. به همین خاطر در کنار تلاش برای جلب رضایت آنها، قوانین مشخصی را نیز داشته باشید تا از جایگاه یک قربانی، خارج شوید.

3-فناوری قادر به خلق معجزه نخواهد بود

اگر حوزه کاری و سطح اقدامات شما مناسب نباشد، تکنولوژی نمی ‎تواند تغییر خاصی را در وضعیت شما ایجاد نماید. درواقع هر ساله ایده‎ ‏های بسیاری به اجرا گذاشته می ‎شود که علی رغم سرمایه گذاری مناسب و استفاده از فناوری ‎های برتر، نتیجه‎ ای را به دست نمی ‎آورند. 

در این راستا شما باید نگرش سیستمی داشته باشید. برطبق آن برای موفقیت یک کسب و کار، موارد متنوعی وجود دارد که باید نسبت به درست بودن تمامی آنها، اطمینان داشته باشید. در غیر این صورت دلخوش بودن به یک بخش، ابدا منجر به اتفاقی مثبت نخواهد شد. در این رابطه توجه داشته باشید که بهتر است تا مشکلات خود را برطرف کرده و سطح انتظارات منطقی داشته باشید.

4-رفتار شما با سایرین معیار خواهد بود

ممکن است روز نخست کاری را با یک سخنرانی توفانی آغاز کرده باشید. در این رابطه نوع رفتار شما با سایرین، معیار خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا در کنار رفتار خوب با مشتری و سرمایه ‎گذارها، نسبت به رفتار مناسب با کارمندان خود نیز توجه ویژه ‎ای را داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا تمایل آنها برای نمایش بهترین نسخه خودشان، افزایش پیدا کند. درواقع بدون ارتباط مناسب، جو مثبت لازم در شرکت ایجاد نخواهد شد.

5-موفقیت یک شبه نخواهد بود

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که موفقیت ابدا امری یک شبه نبوده و لازم است تا صبور باشید. درواقع هر دستاورد ارزشمندی، نیاز به زمان داشته و تا زمانی که امید خود را از دست ندهید، احتمال دست پیدا کردن به آن وجود خواهد داشت. در کنار این موضوع فراموش نکنید که در رابطه با هر اقدامی، سه وضعیت را مشخص کنید که شامل، خوش‏بینانه، واقع‎‏ گرایانه و بدبینانه است. این امر باعث خواهد شد تا در صورت وقوع هر یک از آنها، آمادگی لازم را داشته باشید.

6-ساعت کاری برای یک مدیر بی‎معنا خواهد بود

آیا شما تصور می‎ کنید که یک مدیر درست به مانند کارمندان ساعت کاری مشخصی را دارد؟ بدون شک پاسخ به این سوال منفی بوده و شما ابدا ساعت کاری مشخصی را نخواهید داشت. در این راستا توصیه می‎ شود که خود را همواره در دسترس قرار دهید. درواقع شما باید این واقعیت را بپذیرید که قرار داشتن در مهمترین جایگاه شرکت، مسئولیت‎ های زیادی را به همراه دارد.

 در این حال چالش ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. خوشبختانه در این رابطه انواع راهکارها وجود دارد و توصیه می‎ شود که مقالات مرتبط با آن را مطالعه کنید. در کنار این موضوع از استراحت دادن به خود نیز غافل نشوید. درواقع فشار بیش از حد امکان فعالیت مداوم برای چند سال را از شما دریغ خواهد کرد.

7-نیاز به مشاور به معنای ضعف شما نیست

این امر یک واقعیت است که هر مدیری نیاز به تعدادی مشاور خواهد داشت. علت این امر به خاطر تنوع اقدامات بوده و این امر باعث خواهد شد تا امکان رسیدگی به آنها، بسیار سخت باشد و با این حال هر یک از مشاوران می‎توانند بر روی یک موضوع خاص تمرکز کرده و این امر باعث خواهد شد تا شانس موفقیت آنها افزایش چشمگیری را داشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که معیارهایی برای انتخاب مشاوران مناسب وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید.

8-کسب و کار شما متعلق به خودتان نخواهد بود

تصور کاملا اشتباه بسیاری از مدیران و کارآفرین ‎ها این است که به علت جایگاه خود، هرگونه رفتاری را بدون اشکال تصور می‎ کنند. این امر در حالی است که قوانین مختلفی وجود داشته و رفتارهای غیرحرفه ای شما حتی می ‎تواند باعث شود تا از کار خود کنار گذاشته شوید. درواقع حتی کارآفرین بودن نیز تضمینی برای ماندن در صندلی مدیریت نخواهد بود. به همین خاطر توصیه می ‎شود که قوانین را مورد مطالعه قرار داده و همواره حرفه‏ ای اقدام نمایید.tweakyourbiz

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: