کد خبر: ۲۶۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 05
ترامپ در حالي از تحت کنترل بودن وضعيت کرونا در آمريکا خبر داد که اين کشور به طور متوسط حدود ۶۵ هزار مورد جديد ابتلا به کوويد–۱۹ و يک هزار مرگ ناشي از اين بيماري را در روز تجربه مي کند
شفاآنلاین>سلامت>دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري آمريکا با اعلام اينکه کرونا در کشورش به خوبي تحت کنترل است، گفت که دليل موارد بالاي ابتلا در اين کشور، انجام تست هاي زياد است.

به گزارش شفاآنلاین، ترامپ در مصاحبه اي که مجري شبکه آکسيوس با وي انجام داد، در مورد جان باختگان کرونا اظهار داشت: درست است، آنها در حال مرگ هستند، اما اين بدان معنا نيست که ما آنچه را مي توانيم، انجام نمي دهيم. تا جايي که بتوان اوضاع را کنترل کرد، تحت کنترل است. اين طاعوني وحشتناک است.

ترامپ در حالي از تحت کنترل بودن وضعيت کرونا در آمريکا خبر داد که اين کشور به طور متوسط حدود ۶۵ هزار مورد جديد ابتلا به کوويد–۱۹ و يک هزار مرگ ناشي از اين بيماري را در روز تجربه مي کند. اين ويروس بيش از ۱۵۰ هزار آمريکايي را به کام مرگ کشانده و در دو ماه گذشته، تا حد زيادي در سراسر اين کشور مورد بررسي و مطالعه قرار نگرفته است.

ترامپ در اين مصاحبه، به افزايش چشمگير توليد دستگاه هاي ونيتلاتور در آمريکا و افزايش انجام تست هاي کرونايي و درمان آن اشاره کرد که مجموع موارد مرگ و مير ناشي از اين بيماري را در اين کشور کاهش داده است.

رئيس جمهوري آمريکا در مورد دفعات آزمايش کرونا گفت: هستند کساني که مي گويند مي توان تست هاي زيادي انجام داد، اما هيچ کارشناسي اين ديدگاه را مورد تائيد قرار نداده است.

وي بار ديگر به ديدگاه خود بازگشت و افزود: از آنجا که ما تست هاي بيشتري انجام داده ايم، شمار بيشتري مبتلا نيز داريم.

ترامپ در ادامه اين مصاحبه، آمار منتشر شده کره جنوبي در زمينه موارد ابتلا به کرونا و مهار موفقيت آميز اين بيماري را زير سوال برد و گفت: آيا کره جنوبي آمار کاملي از مرگ و مير خود منتشر مي کند؟

تاکنون ۴ ميليون و ۸۶۲ هزار و ۵۱۳ نفر در سراسر آمريکا به کوويد – ۱۹ مبتلا شده اند. از اين تعداد، ۱۵۸ هزار و ۹۶۸ نفر براثر ابتلا به اين بيماري فوت کرده و ۲ ميليون و ۴۴۸ هزار و ۲۹۵ نفر بهبود يافته اند.

آمريکا ماه هاست که بالاترين آمار ابتلا و مرگ و مير ناشي از کرونا را در جهان داراست، اما رئيس جمهوري اين کشور زير بار نمي رود و تا همين چندي پيش از زدن ماسک خودداري مي کرد.

در همين حال، فرمان انجام آزمايش کرونا از کارکنان کاخ سفيد به صورت انتخابي و رندوم صادر شده است.

 اين فرمان پس از آن صادر شد که شماري از شخصيت‌هاي مهم کاخ سفيد از جمله «رابرت اوبرايان» مشاور امنيت ملي ترامپ به تازگي دچار ويروس کرونا شده‌اند.  

ابتلاي اوبرايان به کرونا در حالي اعلام ‌شد که وي چند روز پيش به پاريس سفر و با همتايان فرانسوي، آلماني، ايتاليايي و انگليسي خود ديدار کرد.  

همچنين  هيات تحريريه روزنامه نيويورک تايمز روز دوشنبه از اعضاي کنگره آمريکا خواست به دليل ابتلاي «لوئي گومرت» يکي از نمايندگان به کوويد – ۱۹، همه آزمايش کرونا بدهند.

هيات تحريريه نيويورک تايمز در عين حال اقدامات پيشگيرانه بسياري از قانونگذاران کنگره شامل کاستن از شمار کارکنان دفاتر خود، رعايت فاصله اجتماعي و زدن ماسک را مورد تحسين قرار داد، اما برخي را به دليل بي اعتنايي به اين تهميدات به دلايل سياسي، نکوهش کرد و همچنين از کساني که تصور مي کنند ويروس آنها را مبتلا نمي کند، انتقاد کرد.آکسيوس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: