کد خبر: ۲۶۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 04
با پیگیری های مستمر، منظم و با افزایش تدریجی شدت و تناوب تمرینات، این برنامه بازتوانی می تواند با کمترین عارضه و در کمترین زمان، زمینه ساز بازگشت فرد به زندگی عادی شود
شفاآنلاین>سلامت>کلینیک مجازی بازتوانی ریوی بیمارستان امام خمینی(ره)، آماده پاسخگویی به نیازهای بیماران کووید ۱۹ است.

به گزارش شفاآنلاین،  گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری دانشکده مجازی، بیمارستان امام خمینی و انجمن علمی پزشکی ورزشی ایران با استفاده از شواهد علمی نوین و معتبر نسبت به طراحی و تدوین بسته مجازی بازتوانی ریوی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اقدام کرده است و این کلینیک مجازی به بیماران ترخیص شده از بیمارستان، خدمات مجازی و حضوری ارائه می دهد.

یکی از مشکلات اصلی بیماران بهبود یافته از فاز حاد و بستری بیماری کووید، ناتوانی، محدودیت تنفسی و جسمانی آنها است.

برنامه بازتوانی ریوی متشکل از ارزیابی اولیه طبی و فیزیکی، تمرینات تنفسی، تمرینات مختلف هوازی، قدرتی و کششی است که بر اساس قضاوت متخصصان پزشکی ورزشی حاضر در این کلینیک مجازی و با توجه به شرایط بیمار تجویز و با استفاده از محتوای مجازی به شکل کلیپ و دستورالعمل‌های ساده، آموزش مراحل مختلف به بیمار برای اجرای برنامه در منزل انجام می‌شود.

با پیگیری های مستمر، منظم و با افزایش تدریجی شدت و تناوب تمرینات، این برنامه بازتوانی می تواند با کمترین عارضه و در کمترین زمان، زمینه ساز بازگشت فرد به زندگی عادی شود.

توضیح اینکه این برنامه با پشتیبانی دانشکده مجازی، بیمارستان امام خمینی و مشارکت متخصصان پزشکی ورزشی شاغل در سه بیمارستان‌ امام خمینی (ره)، شریعتی و سینا برگزار می‌شود.

همچنین گروه پزشکی ورزشی برنامه بازتوانی حضوری در کلینیک های پزشکی ورزشی را طراحی کرده که بیماران بعد از سپری شدن دوران قرنطینه در این برنامه می توانند زیر نظر متخصصان پزشکی ورزشی شرکت کنند.

بیماران مبتلا به کرونا و یا مبتلا به سایر بیماری های دیگر می‌توانند با مراجعه به کلینیک مجازی بیمارستان امام خمینی (ره) به آدرس eclinic.ikht.ir در صفحه کرونا در کنار استفاده از سایر کلینیک‌های مجازی مرتبط با کرونا در خصوص گرفتن نوبت از کلینیک پزشکی ورزشی و بازتوانی ریوی اقدام کنند.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: