کد خبر: ۲۶۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 04
مقام هاي منتخب، مسئوليت خاصي در قبال الگوبرداري از رفتارهاي مسئولانه در جريان اين بيماري همه گير دارند و بايد تمهيدات محتاطانه بيشتري در پيش گيرند تا به گسترش دهندگان فوق العاده اين بيماري تبديل نشوند
شفاآنلاین>سلامت>هيات تحريريه روزنامه نيويورک تايمز روز دوشنبه از اعضاي کنگره آمريکا خواست به دليل ابتلاي «لوئي گومرت» يکي از نمايندگان به کوويد – ۱۹، همه آزمايش کرونا بدهند.

به گزارش شفاآنلاین، هيات تحريريه نيويورک تايمز در نوشتاري آورد: درحالي که آزمايش کرونا شماري از اعضاي کنگره قبلا مثبت اعلام شده، و تشخيص بيماري در گومرت که توصيه هاي مرتبط با زدن ماسک و رعايت فاصله اجتماعي را به سخره مي گرفت، باعث تشويش در کنگره شده است.

هيات تحريريه نيويورک تايمز در عين حال اقدامات پيشگيرانه بسياري از قانونگذاران کنگره شامل کاستن از شمار کارکنان دفاتر خود، رعايت فاصله اجتماعي و زدن ماسک را مورد تحسين قرار داد، اما برخي را به دليل بي اعتنايي به اين تهميدات به دلايل سياسي، نکوهش کرد و همچنين از کساني که تصور مي کنند ويروس آنها را مبتلا نمي کند، انتقاد کرد.

هيات تحريريه نيويورک تايمز به طور ويژه «کلي هيگينز» عضو جمهوريخواه کنگره از ايالت لوئيزيانا را هدف قرار داد که مدعي است زدن ماسک، تحقير فرزندان پروردگار است.

هيات تحريريه اين روزنامه در نوشتار خود آورد: مقام هاي منتخب، مسئوليت خاصي در قبال الگوبرداري از رفتارهاي مسئولانه در جريان اين بيماري همه گير دارند و بايد تمهيدات محتاطانه بيشتري در پيش گيرند تا به گسترش دهندگان فوق العاده اين بيماري تبديل نشوند.


نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان و ميچ مک کانل رهبر جمهوريخواهان سناي آمريکا هر دو پيشنهاد کاخ سفيد براي انجام ندادن تست هاي تشخيص سريع کرونا براي قانونگذاران کرونا را رد کرده اند.

هيات تحريريه نيويورک تايمز در عين حال تاکيد کرد: اعضاي کنگره، شخصيت هايي متنفذ هستند و در اين برهه بحراني بايد الگو باشند. اين افراد با برداشتن گام هايي براي محافظت از خود و کارکنانشان، اين پيام را در مورد جدي بودن اوضاع به مردم نگران و سردرگم مي رسانند.

در هفته‌هاي گذشته، در گوشه و کنار آمريکا گروه‌هاي مخالف ماسک، تجمع‌هايي برگزار و دولت را به نقض آزادي فردي و اجتماعي خود متهم کرده‌اند.

در بسياري از اين تجمعات، حمل پلاکاردهايي ديده مي‌شود که روي آنها شعار "بدن من، حق من" نوشته شده است. اين شعار در واقع از سوي گروه‌هاي طرفدار حق سقط جنين استفاده مي‌شود، اما اين روزها از تجمع طرفداران برداشتن محدوديت‌هاي مربوط به کوويد-۱۹، سر درآورده است.

در اين ميان، هرچند آمريکا ماه‌هاست که بالاترين آمار ابتلا و مرگ و مير ناشي از کرونا را در جهان دارد اما رئيس جمهوري اين کشور درباره زدن ماسک ترديد به خرج داده است.

وي چندي پيش گفته بود که از صدور فرمان ملي براي الزام شهروندان آمريکايي به ماسک زدن و کاهش گسترش ويروس کرونا خودداري مي‌کند.

سرانجام دونالد ترامپ تنها اواخر تيرماه هنگام بازديد از بيمارستان نظامي «والتر ريد» در حومه واشنگتن براي نخستين بار در اماکن عمومي از ماسک استفاده کرد و دست از لجاجت برداشت.

تاکنون ۴ ميليون و ۸۱۴ هزار و ۴۴۰ نفر در سراسر آمريکا به کوويد – ۱۹ مبتلا شده اند. از اين تعداد، ۱۵۸ هزار و ۳۷۵ نفر بر اثر ابتلا به اين بيماري فوت کرده و ۲ ميليون و ۳۸۰ هزار و ۵۶۱ نفر بهبود يافته اند.نيويورک‌تايمز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: