کد خبر: ۲۶۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 04
سازمان جهاني بهداشت:
در حال حاضر تعدادي واکسن در مرحله سوم آزمايش باليني است و همه ما اميدواريم که واکسن هاي موثري براي جلوگيري از ابتلا توليد شود. با اين حال، در حال حاضر راه‌حلي ساده و به ظاهر جادويي براي اين مشکل پيچيده وجود ندارد و ممکن است هرگز به دست نيايد
شفاآنلاین>سلامت>سازمان جهاني بهداشت روز دوشنبه هشدار داد با وجود اميدهاي فراوان به توليد واکسن براي بيماري کوويد – ۱۹، ممکن است هرگز راه‌ حلي ساده و به ظاهر جادويي براي اين مشکل پيچيده وجود نداشته باشد و مسير عادي شدن اوضاع، مسيري طولاني باشد.

به گزارش شفاآنلاین، تدروس آدهانوم مديرکل سازمان جهاني بهداشت و «مايک رايان» رئيس بخش برنامه هاي اضطراري اين سازمان از همه کشورها خواستند تمهيدات بهداشتي همچون زدن ماسک، فاصله اجتماعي، شستن دست ها و تست کرونا را رعايت کنند.

آدهانوم در يک کنفرانس مجازي از مقر سازمان جهاني بهداشت در ژنو گفت: پيام ما به مردم و دولت ها آشکار است: همه اين موارد را انجام دهيد.


وي يادآور شد که زدن ماسک بايد نمادي از همبستگي در سراسر جهان باشد.

وي افزود: در حال حاضر تعدادي واکسن در مرحله سوم آزمايش باليني است و همه ما اميدواريم که واکسن هاي موثري براي جلوگيري از ابتلا توليد شود. با اين حال، در حال حاضر راه‌حلي ساده و به ظاهر جادويي براي اين مشکل پيچيده وجود ندارد و ممکن است هرگز به دست نيايد.

رايان نيز با اشاره به اينکه کشورهايي با شمار بالاي ابتلا همچون برزيل و هند بايد پذيراي مبارزه اي بزرگ باشند، گفت: راه برون رفت، طولاني و مستلزم تعهدي پايدار است.

مقام هاي سازمان جهاني بهداشت گفتند که يک تيم تحقيقاتي که در چين به سر مي برند، هنوز به ژنو بازنگشته اند.

قرار است تيمي بزرگتر از کارشناسان چيني و بين المللي تحت هدايت سازمان جهاني بهداشت در مورد منشا شيوع اين ويروس در شهر ووهان چين تحقيق کنند، اما هنوز زمان انجام اين تحقيق و ترکيب اين تيم مشخص نشده است.

 آدهانوم همچنين از مادران مبتلا به کوويد – ۱۹ خواست به نوزادان خود شير دهند، زيرا به گفته وي، مزاياي اين کار بيش از خطر ابتلا به اين بيماري است.

کوويد – ۱۹ تاکنون ۱۸ ميليون و ۸۴ هزار و ۴۵۲ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است. از اين تعداد، ۶۸۹ هزار و ۹۱۰ نفر بر اثر ابتلا به اين بيماري فوت کرده و ۱۱ ميليون و ۳۷۴ هزار و ۴۶۳ نفر بهبود يافته اند.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: