کد خبر: ۲۶۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 04
ويروسي که باعث بروز کوويد-۱۹ مي‌شود عمدتاً از طريق ذرات توليدشده در هنگام سرفه کردن، عطسه کردن، يا بازدم فرد مبتلا منتقل مي‌شود اين ذرات به ‌دليل سنگين بودن در هوا معلق نمي‌مانند و به ‌سرعت روي زمين يا سطوح مي‌افتند
 شفاآنلاین>سلامت>مقامات بهداشتي ژاپن روز دوشنبه اعلام کردند براي پنجمين روز متوالي شمار مبتلايان شناسايي شده به ويروس کرونا در اين کشور از مرز هزار نفر گذشته است که نشان مي دهد ابتلا به اين ويروس دوباره اوج گرفته است.

به گزارش شفاآنلاین،  يک هزار و ۳۳۲ مورد ابتلا به کرونا در کل کشور و ۲۹۲ مورد در استان توکيو گزارش شده است.  

گزارش حاکي است روز شنبه نيز در ژاپن يک هزار و ۴۳۲ تن و در توکيو هم تعداد بي سابقه ۴۷۲ مورد جديد ابتلا به کرونا گزارش شده است.

در حال حاضر ميزان کل ابتلا به کرونا در ژاپن به ۳۹ هزار و ۹۶۹ نفر رسيده است که از اين تعداد ۱۳ هزار و ۴۵۵ تن در توکيو هستند.

در پي افزايش شمار مبتلايان به کرونا در توکيو ژاپن،  مقامات اين شهر تصميم به کوتاه شدن ساعات کاري برخي از مشاغل گرفتند.


پيش از اين به دليل شيوع ويروس کرونا در ژاپن، المپيک ۲۰۲۰ توکيو به مدت يک سال به تاخير افتاد اوج گيري مجدد اين ويروس در ژاپن، بار ديگر احتمال تعويق يا لغو المپيک را مطرح کرده است.

بيماري ناشي از ويروس کرونا (کوويد-۱۹) بيماري واگيرداري است که ويروس تازه‌ کشف‌ شده کرونا باعث بروز آن مي‌شود اکثر افرادي که به بيماري کوويد-۱۹ مبتلا مي‌شوند، علائم خفيف تا متوسطي را تجربه مي‌کنند و بدون نياز به درماني خاص بهبود مي‌يابند.

ويروسي که باعث بروز کوويد-۱۹ مي‌شود عمدتاً از طريق ذرات توليدشده در هنگام سرفه کردن، عطسه کردن، يا بازدم فرد مبتلا منتقل مي‌شود اين ذرات به ‌دليل سنگين بودن در هوا معلق نمي‌مانند و به ‌سرعت روي زمين يا سطوح مي‌افتند.

در صورت نزديک بودن به فرد مبتلا به کوويد-۱۹، با تنفس ويروس يا لمس کردن سطح آلوده و پس از آن لمس کردن چشم‌ها، بيني، يا دهان ممکن است به بيماري مبتلا شويد.تلويزيون دولتي ژاپن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: