کد خبر: ۲۶۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 03
حال که بیماری عالمگیر کرونا در هر دقیقه تعدادی از انسانها بویژه بیماران با سیستم ایمنی ضعیف از جمله بیماران عزیز دیالیزی را به کام مرگ میکشاند وقت ان رسیده است که به راهنمایی علمی و اقتصادی و انساندوستانه این استاد دلسوز ،جامعه عمل پوشانده شود
شفاآنلاين:درپي پيشنهاد پروفسور بهروزبرومند، پدر نفرولوژي نوين ايران درباره برنامه ريزي براي انجام دياليز درخانه،دكترعلي نوبخت -رييس پيشين كميسيون بهداشت و درمان مجلس و رييس هيات مديره انجمن اهداء عضو ايرانيان در نامه اي به مسوولان وزارت بهداشت خواستار بررسي هاي كارشناسي موضوع مربوطه شد.

به گزارش شفا آنلاين درنامه اين نفرولوژيست خطاب به مديرعامل سازمان بيمه سلامت و رياست مركز مديريت پيوند اعضاء و دياليز وزارت بهداشت آمده است:

کلیپ سخنان استاد ارجمند جناب اقای دکتر بهروز برومند بنیان گذار دانش نوین نفرولوژی در ایران

مبنی بر انجام همودیالیز در منزل با توجه به شیوع کرونا تقدیم و تاکید مینماید که قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹ دولت امریکا پس از انجام مطالعات لازم دیالیز در خانه را به عنوان سیاست اصلی دولت اعلام و واحدهای بیمه گر نیز انرا مفید و به صرفه و صلاح تشخیص دادند.

حال که بیماری عالمگیر کرونا در هر دقیقه تعدادی از انسانها بویژه بیماران با سیستم ایمنی ضعیف از جمله بیماران عزیز دیالیزی را به کام مرگ میکشاند وقت ان رسیده است که به راهنمایی علمی و اقتصادی و انساندوستانه این استاد دلسوز ،جامعه عمل پوشانده شود.


به همين خاطرپیشنهاد مي گردد موافقت و دستور فرمایید موضوع درکمیته ای متشکل از نمایندگان علمی انجمن نفرولوژی ایران و کارشناسان خبره ان سازمان مطرح تا بتدریج زمینه  Home Hemodialysis به خواست خدا در ایران فراهم گردد و تاکید مینماید علیرغم توسعه پیوند کلیه وCAPD( که آنهم میبایست گسترش یابد )بازهم هزاران بیمار همودیالیزی در کشورمان خواهیم داشت.

ارادتمند
دکتر علی نوبخت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
پروفسور علیرضا رنجبر
|
Germany
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
با درود بر استاد برومند بزرگ با پیشنهاد دانشی و چون همیشه داهیانه و دلسوزانه شان و استاد دکتر نوبخت گرامی که پشتیبان پروژه های علمی بویژه در زمینه ی بیماری های کلیه هستند. بدون شک در دوران بیماری کووید-۱۹ که فعلا نمیتوان پیش بینی در زمان فروکش نمودن آن نمود باید برای بیمارانی که از بیماری های مزمن چون بیماری های کلیه رنج میبرند و درمان همودیالیز نگهدارنده برای نگاهداشت جان این بیماران ضروری است اندیشه ای دیگر نمود و راهکار های عملی را در نظر گرفت. باهمودیالیز خانگی و آموزش درست آن هم میتوان همودیالیز را ادامه داد و هم با عدم مراجعه به بیمارستان ها و مراکز دیالیز از خطر آلودگی این بیماران به بیماری کرونا (کووید-۱۹) جلوگیری نمود. از سوی دیگر احتمالا با این روش از بار مالی به نظام سلامت کشور نیز میتوان کاست و آنرا در اختیار بیماران قرار داد. البته همانطور که استاد پروفسور برومند نیز فرمودند باید راهکارها و آموزش های درست که استاد دکتر نوبخت از پشتیبان آن هستند برنامه ریزی شود و به روش علمی بکار بسته شود.

با آرزوی بهترینها
پروفسور علیرضا رنجبر
بن، المان
بهروز برومند
|
United States
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
بادرود و سپاس از سرور دکتر علی نوبخت حقیقی که بسیار داهیانه برای پیشنهاد همودیالیز درمنزل بیماران بویژه برای کاستن از خطر کرونا راهنمائی و همراهی نمودند. بی شک تجربه های بدست آمده در دوران دبیر کلی انجمن علمی نفرولوژی ، معاونت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، دبیرکلی مجمع انجمن های علمی و ریاست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و آشنائی با روند درمان های جایگزینی کلیه در دنیا ایشان را در جایگاهی قرار داده که خواهند توانست کمبودها را نیز برطرف نمایند وراه حل نگرانیها را برای دشواری درمان همودیالیز نگهدارنده در منزل را نیزاپیدا نمایند. بویژه که نخست باید یک طرح آ زمایشی روی شمار کمتری از بیماران شروع گردد تا همه دشواری های همودیالیز در منزل شناخته و راه حل درخور پیدا گردد. کما آنکه روزگاری که درمان با همودیالیزنگهدارنده در کشورشروع شد بسیاری نگران بودند که این کار در ایران ممکن نیست .. چهل و پنج سال پیش هم پزشک نداشتیم و هم پرستار آشنا با همودیالیز و همه کمبود ها را با برنامه های فشرده آموزشس برطرف نمودیم و اکنون پزشکان و پرستاران همودیالیز بسیار دانشمند و در رده بهترین ها میباشند و با کمک همکاران در وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و بیمه ها ما اکنون بهترین روند درمان بادیالیز را داریم و با گسترش همودیالیز در منزل دیالیز صفاقی سرپائی و پیوند کلیه نیز شکوفا ترخواهدشد..اکنون هم با گسترش همودیالیز نگهدارنده در منزل به گسترش دیگر روش های یاد شده کمک خواهد شد و بدرستی این جهار روند درمان جایگزینی کلیه تکمیل کننده هم میباشند نه بازدارنده یکدیگر بی شک همدلی و همراهی همکاران و دست اندرکاران برای این روند نیز بسیار کارساز خواهد بودوبهره آن بهتر شدن شیوه زندگی کسانی میباشد که با همودیالیز نگهدارنده زندگی مینمایند،و همزمان از هزینه درمان کاسته خواهد شد..ایدون باد
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
با درود بر استاد نوبخت عزیز و تشکر از پیشنهاد داهیانه شأن. بنده کاملا موافقم و به نظر من بهتر است ابتدا در مقیاس کوچکتر اجرا شود تا احیانا ایرادات کار هم مشخص گردد.
دکتر نوبخت با این کارشان نشان دادند که در تمام مراحل زندگی شأن، در مناصب شغلی مختلف چه در وزارتخانه و چه مجلس، همیشه پیشرو خدمات نوین پزشکی بوده و هستند و دلسوزانه این موضوعات را پیگیری می کردند.
دکتروحیدجعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
بادرود.بدون شک گسترش این شیوه درمانی مزایای بی شماری در جهت بهبود کیفیت زندگی بیماران وکاستن ازدرد ورنج آنان دارد و از سوی دیگر موجب کاهش فشار کاری سیستم درمانی و ضریب اشغال بخشهای بیمارستانی میشود و در درازمدت بار مالی وارده بر بیمه‌ها و بیماران را نیز میکاهد.جای آن است که این پیشنهاد استاد گرانقدر آقای دکتر برومند که به حق پدر نفرولوژی ایران هستند مورد پذیرش و عنایت ویژه مسئولین وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.
دکتر وحید جعفری
پرستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
با سلام و احترام به استاد دکتر برومند و استاد دکتر نوبخت
خواستم به نوبه خودم‌ ارادت ‌و سپاس م را ابراز کنم و بگویم برای اینکه مثل همیشه نشان دادید که برای جان و رفاه بیماران دائما در حال فکر ‌و عمل هستید سپاسگزاریم .
چه بیماران ‌و چه پرستارانی که از نزدیک با مشکلات و همینطور با ترس های بیماران روبرو هستیم این تلاش ها را قدر می دانیم .
انجمن پرستاران ایران نیز می توانند نظر کارشناسی شان را برای رصد بیماران در منزل اعلام و تعرفه پرستاری را نیز معین نمایند ، حتی می توان از کمک پرستاری انلاین و کشیک استفاده نمود تا بیمار و همراه بیمار بوسیله فضای مجازی با پرستار در تماس باشند.
امیدوارم جناب استاد دکتر نوبخت حقیقی برای ترسیم این راه شگرف و مفید موفق باشند و به غیر از بیمه ها با ارسال پرسشنامه هایی به بخش های دیالیز به صورت رندوم و ارسال ان به بخش های دیالیز شهرهای کشور عزیزمان ؛ بتوانند که نظر و پیشنهادات و درخواست های هم بیماران و هم پرستاران و مشکلات و فایده های «دیالیز در منزل » را داشته باشند .
باز هم سپاسگزارم که هم به فکر بیماران عزیزمان هستید و هم به فکر پرستاران و کادر درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: