کد خبر: ۲۶۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 02
با ادامه رکوردزنی‌های ویروس کرونا در هند، ایالت‌های جنوبی این کشور که این روزها با تعداد بیشتری از بیماران کرونایی مواجه هستند نسبت به تمدید قرنطینه اقدام کردند. قرنطینه سراسری در هند بیشترین آسیب را به قشر ضعیف جامعه و به خصوص کارگران مهاجر و روزمزد زده است
شفاآنلاین>سلامت>با گذشت حدود هفت ماه از ثبت نخستین موارد ابتلا به کووید-۱۹ در جهان، در ادامه رکوردزنی و طغیان ویروس کرونا در جهان، مجموع کل مبتلایان به این بیماری از مرز ۱۸ میلیون نفر نیز فراتر رفت.  

به گزارش شفاآنلاین، (worldometers.info) که بصورت آنلاین و لحظه‌ای شمار مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام می‌کند، دقایقی پیش رقم ۱۸ میلیون و ۱۳ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان را به ثبت رساند؛ همچنین شمار جانباختگان تاکنون بیش از ۶۸۸ هزار نفر است.   

با این حال تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۳۲۶ هزار نفر در سراسر جهان از بیماری کرونا بهبود یافته‌اند.

آمریکا با ثبت بیش از چهار میلیون و ۷۶۴ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۵۷ هزار مورد فوتی، برزیل با بیش از دو میلیون و ۷۰۸ هزار مورد ابتلا و بیش از ۹۳ هزار مورد فوتی، هند با بیش از یک میلیون و ۷۵۱ هزار مورد ابتلا و بیش از ۳۷ هزار مورد فوتی، روسیه با بیش از ۸۴۵ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۴ هزار فوتی و آفریقای جنوبی با بیش از ۵۰۳ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا، به ترتیب در جایگاه پنج کشور اول فهرست جهانی تعداد مبتلایان به این بیماری قرار دارند.

براساس فهرست وردومترز، ایران با بیش از ۳۰۶ هزار مورد ابتلا، بعد از اسپانیا در جایگاه دهمین کشور درگیر به ویروس کرونا قرار دارد. همچنین شمار جانباختگان کرونا در ایران به مرز ۱۷ هزار نفر رسیده است.

پس از گذشت حدود هفت ماه از ظهور ویروس عجیب کرونا در جهان با احتساب آمار مبتلایان بیماری کووید-۱۹ (۲۶ ژوئیه/ پنجم مرداد) در کشورهای برزیل، مکزیک، پرو، کلمبیا و آرژانتین برای نخستین بار از شیوع ویروس کرونا در جهان، آمریکای لاتین با پشت سر گذاشتن آمریکا و کانادا از لحاظ شمار موارد ابتلا به عنوان کانون تازه شیوع ویروس کرونا در صدر فهرست مناطق درگیر به این بیماری قرار گرفت.

همچنین مکزیک با ثبت بیش از ۴۷ هزار مورد فوتی ویروس کرونا، بعد از آمریکا و برزیل در جایگاه سوم بیشترین میزان مرگ و میر قرار گرفت.

آمریکا در حالی صدر نشینی در فهرست جهانی را حفظ کرده است که رشد سریع شمار جانباختگان و مبتلایان، موجب تشدید نگرانی‌ها در این کشور شده است. افزایش مبتلایان به کرونا در آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس در ماه جاری فشار کاری بیمارستان‌ها را در این ایالت ها افزایش داده است. این افزایش باعث شده که ایالت‌های آمریکا در بازگشایی‌های اقتصادی تجدید نظر کرده تا روند گسترش ویروس را کاهش دهند.

ویروس کرونا در حالی گریبانگیر برزیل شده است که عدم امتناع و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی بالاترین مقام دولتی به چالشی دوچندان در این کشور تبدیل شده است؛ پافشاری‌های «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهوری برزیل بر تصمیم گیری‌های نادرست خود در مدیریت فاجعه بار شیوع کرونا و اختلاف نظرها که موجب استعفای دو وزیر بهداشت در کمتر از یک ماه شد، تا جایی پیش رفته است که نه تنها در چالشی‌ترین بحران بهداشتی حاضر در کشور، صندلی ریاست وزارت بهداشت خالی مانده است بلکه تاثیر مثبت مصرف خودسرانه داروی هیدروکسی کلروکین در درمان بیماری کووید-۱۹ بولسونارو خبرساز شد.

با ادامه رکوردزنی‌های ویروس کرونا در هند، ایالت‌های جنوبی این کشور که این روزها با تعداد بیشتری از بیماران کرونایی مواجه هستند نسبت به تمدید قرنطینه اقدام کردند. قرنطینه سراسری در هند بیشترین آسیب را به قشر ضعیف جامعه و به خصوص کارگران مهاجر و روزمزد زده است.


به رغم انتشار اخبار افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در روسیه، شنیده شدن خبرها از تلاش مستمر و موفقیت آمیز محققان و دانشمندان روس برای کشف و تولید واکسن کرونا موجب دلگرمی نه تنها مردم این کشور بلکه سراسر جهان شده است. وزیر بهداشت روسیه اخیرا اعلام کرد که واکسن کرونا ساخت این کشور برای پیشگیری از ابتلای مردم به این ویروس همه‌گیر به زودی ثبت می‌شود تا به صورت رسمی در اختیار عموم قرار بگیرد. خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه نیز اعلام کرد: واکسن کرونا روز ۱۵ ماه اوت (۲۵ مرداد ماه) در دسترس مردم روسیه خواهد بود. مقامات روس پیشتر از عزم خود برای قرار دادن نام روسیه در صدر و یا در رده نخستین کشورهایی که به واکسن کرونا دست می‌یابند، تاکید کردند.

در حالی که اروپا با سپری کردن سه ماه دشوار از شرایط قرنطینه اجباری و اعمال محدودیت‌های شدید برای مهار این بیماری همه‌گیر، قصد داشت کم کم به دوره زندگی عادی بازگردد، مشاهده افزایش آمار مبتلایان در برخی کشورهای قاره سبز، زنگ خطرها از آغاز احتمالی موج دوم بیماری را به صدا درآمده است؛ به این ترتیب دولتمردان اروپایی برای جلوگیری از تکرار تجربه تلخ ماه‌های اخیر نسبت به اعمال دوباره محدودیت‌ها و رعایت سختگیرانه تدابیر پیشگیرانه اقدام کردند.

پس از روسیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آلمان و فرانسه به ترتیب با ثبت بیش از ۳۳۵ هزار، ۳۰۳ هزار، ۲۴۷ هزار، ۲۱۱ هزار و ۱۸۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در جایگاه پنج کشور نخست اروپایی درگیر به بیماری همه گیر قرار دارند.  

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین شیوع پیدا کرد که  کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  تارنمای وردو مترز دات اینفو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: