کد خبر: ۲۶۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 02
هر بیمار مبتلا به کرونا صرفه نظر از مذهب و طبقه اجتماعی آن‌ها می‌توانند به صورت مجانی در این مرکز بستری شوند
شفاآنلاین>سلامت>درحالیکه بیمارستان های دولتی هند دیگر قادر به پذیرش مبتلایان به کرونا نیستندو هزینه درمان در مراکز خصوصی نیز بسیار گران است، یک کارآفرین هندی در شهر"صورت" ایالت گجرات هند که دارای یک شرکت ساختمانی است، دفتر خود را به یک مرکز قرنطینه ۷۵ تختی تبدیل کرده است تا در آن بیماران فقیر مبتلا به کرونا به صورت رایگان درمان شوند.

به گزارش شفاآنلاین، در حالی که ظرفیت بیمارستان‌های دولتی هند تکمیل شده‌اند و آن‌ها قادر به پذیرش تعداد بیشتری از بیماران کرونایی نیستند، "کادار شیخ" ماه گذشته در یک بیمارستان خصوصی در شهر صورت بستری شد تا بتواند بیماری کرونای خود را درمان کند اما صورت حساب این بیمارستان وی را شوکه کرد. 

وی گفت: هزینه درمان در بیمارستان خصوصی بسیار زیاد بود. چگونه مردم فقیر می‌توانند این هزینه‌ها را پرداخت کنند. بنابراین، من سعی کردم به سهم خود نقشی در مقابله با ویروس کرونا داشته باشم.

شیخ پس از درمان خود از مقامات محلی یک مجوز دریافت کرد تا دفتر ۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعبی خود را به یک مرکز قرنطینه تبدیل کند. 

دولت هزینه‌های تامین کادر درمان، تجهیزات و دارو در این مرکز را تامین می‌کند. از سوی دیگر شیخ هزینه خرید تخت‌ها و همچنین قبض برق را تقبل کرده است. 

وی گفت: هر بیمار مبتلا به کرونا صرفه نظر از مذهب و طبقه اجتماعی آن‌ها می‌توانند به صورت مجانی در این مرکز بستری شوند. 

ویروس کرونا به سرعت در حال پیشروی در هند به عنوان دومین کشور پر جمعیت جهان است. تا روز یک شنبه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 


هند که دارای پر جمعیت‌ترین شهرهای جهان با زیرساخت‌های بهداشتی ضعیف است بیش از ۳۷ هزار فوتی ناشی از کرونا را به ثبت رسانده است. تاکنون بیش از یک میلیون نفر در این کشور درمان شده‌اند، اما کارشناسان می‌گویند که هند به‌اندازه کافی تست کرونا انجام نمی‌دهد و بسیاری از مرگ و میر ناشی از کرونا ثبت نمی‌شوند. 

یک بررسی هفته جاری در شهر مومبای نشان داد که بیش از ۵۷ درصد از جمعیت این شهر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این امر با آمارهای رسمی هند بسیار تفاوت دارد. 

پس از آمریکا و برزیل، هند اکنون در جایگاه سوم ابتلا به کرونا در جهان قرار دارد. اگرچه آمار قربانیان این بیماری در هند بسیار پایین‌تر از دو کشور صدر جدول است. 

درحالی که آمار روزانه ابتلا به کرونا در هند به بیش از ۵۵ هزار نفر رسیده است، نارندرا مودی نخست وزیر هند در هفته جاری اعلام کرد که "موقعیت هند از سایر کشورها بهتر است و جامعه جهانی از شیوه مبارزه هند با ویروس کرونا استقبال کرده است. دکان هرالد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار