کد خبر: ۲۶۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 02
هشدارپزشکان بدون مرز:
امیدواریم که مردم احتیاط کنند اما متأسفانه این دقیقاً آن چیزی نیست که ما در اینجا (یمن) شاهد آن هستیم. خیلی سخت است که آینده را پیش بینی کرد. ما نمی‌دانیم که آیا در اوج کرونا هستیم یا پایین آن. همه نیاز داریم که احتیاط کنیم
شفاآنلاین>سلامت>سازمان پزشکان بدون‌مرز روز شنبه در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا در یمن هشدار داد.

به گزارش شفاآنلاین، سازمان پزشکان بدون مرز همچنین از مردم یمن خواسته است تا موارد احتیاطی را رعایت کنند.

«اوچی آی»، هماهنگ‌کننده سازمان پزشکان بدون مرز در استان «إب» یمن در توییتی نوشت: سازمان پزشکان بدون مرز به فراهم کردن بهترین امکانات و مراقبت پزشکی از مبتلایان کرونا در یمن ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نوشته است: امیدواریم که مردم احتیاط کنند اما متأسفانه این دقیقاً آن چیزی نیست که ما در اینجا (یمن) شاهد آن هستیم. خیلی سخت است که آینده را پیش بینی کرد. ما نمی‌دانیم که آیا در اوج کرونا هستیم یا پایین آن. همه نیاز داریم که احتیاط کنیم.

وزارت بهداشت یمن روز جمعه اعلام کرد که ۶ نفر در روز عید قربان بر اثر کرونا فوت کرده و ۲ مورد دیگر نیز مبتلا به این ویروس شده‌اند. تاکنون یک هزار و ۷۲۸ نفر در مناطق تحت کنترل دولت مستعفی به کرونا مبتلا شده‌اند.


پیش‌تر «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص شیوع ویروس کرونا در یمن، گفته بود: نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در یمن پنج برابر میانگین جهانی است.

در طول تجاوز ائتلاف عربی- آمریکایی به سرکردگی آل سعود به یمن که از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده، بخش بهداشت و درمان این کشور که از کمبود شدید دارو رنج می‌برد، متلاشی شده و بر اثر گسترش بیماری‌های واگیردار نیز هزاران شهروند یمنی جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که میلیون‌ها یمنی در این کشور قحطی زده با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و از کمبود لوازم پزشکی و بهداشتی در رنج شدید به سر می‌برند.اسپوتنیک روسیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: