کد خبر: ۲۶۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 02
اين مهمان ناخوانده، ضمن برجسته سازي اهميت مقوله بهداشت و پيشگيري در روابط بين فردي، فرصتي بود تا بتوانيم همواره اصول بهداشتي و پيشگيري را به عنوان نوعي الگوي رفتاري سرلوحه زندگي مان قرار دهيم
شفاآنلاین>سلامت>ویروس کرونا زندگی مردم را به نحوی تحت تاثیر خود قرار داده که بطور حتم می توان گفت حتی با پایان یافتن این ویروس، زندگی به روال قبل بازنمی گردد و دنیا وارد مرحله جدیدی شده است. 

به گزارش شفاآنلاین، با اشاره به چالش ها و تنگناهايي که ويروس کرونا در اين مدت، پيش روي بشر قرار داده است به تبيين آثار مثبت اين ويروس نوپديد بر سبک زندگي بشر در ابعاد مختلف فرهنگي، اجتماعي، بهداشتي، اقتصادي و مذهبي به شرح ذيل اشاره شده است.

- واقعيت اين است که ويروس مرموز کرونا زندگي بشر را به چالش کشانده و افراد را با سختي ها و تنگناهاي زيادي مواجه کرده است اما در حقيقت ويروس نامرئي کوويد 19 هشداري است به سبک زندگي امروز بشر در همه ابعاد، مدت هاست که بشر به واسطه سبک زندگي مدرن و ماشيني به مصرف گرايي، زياده خواهي و تجمل گرايي روي آورده، برگزاري مناسبات و مجالس تشريفاتي و پرهزينه که از مصاديق بارز اسراف و زياده روي است در دين مبين اسلام از آنها به عنوان اعمال مذمت شده ياد مي گرددکه نمونه اي از اين گونه زياده روي هاست، شايد کوويد 19 چراغ قرمزي باشد به ادامه اين زياده خواهي ها و تجمل گرايي هاي امروز بشر و ترغيب به گذشت و ايثار! 

همچنان که در جريان همه گيري کرونا اين روزها از گوشه و کنار خبرهايي از اين دست مي شنويم که "يک زوج جوان هزينه مراسم ازدواج خود را صرف خريد لوازم مراقبتي براي کادر درمان بيمارستان هاي مناطق محروم مي کنند"و...


مقابله با انتقال زنجيره کرونا از طريق تعطيلي‌ کسب‌ و کارها و بستن مرزها، پيامدهاي ناخوشايندي براي اقتصاد کشورها به دنبال داشته است، تا آنجا که در خبرها مي شنويم دولت ها براي تأمين ماسک و اقلام مراقبتي با چالش هاي جدي مواجه هستند؛ اما در ابعاد فرهنگي و اجتماعي، شاهد پيامدهاي مثبت اين ويروس نوپديد بر زندگي مردم نيز هستيم از جمله آثار مثبت اين بود که سبب شد افراد قدر داشته‌هاي خود را بيشتر بدانند. 

علاوه بر اين، گرم تر شدن روابط عاطفي بين خانواده ها عليرغم کم شدن ديد و بازديدها و تقويت حس هم دردي بين مردم از تبعات مثبت اين ويروس بود و البته توجه و قدرشناسي بيش از پيش مردم نسبت به کادر درمان که ريشه در فرهنگ نوع دوستي و اعتقادات مذهبي و معنويت مردم عزيز اين مرز و بوم دارد.

اين مهمان ناخوانده، ضمن برجسته سازي اهميت مقوله بهداشت و پيشگيري در روابط بين فردي، فرصتي بود تا بتوانيم همواره اصول بهداشتي و پيشگيري را به عنوان نوعي الگوي رفتاري سرلوحه زندگي مان قرار دهيم.

کرونا گرچه زندگي بشر امروز را محدود و دشوار کرده است اما پيام اين ويروس کوچک به بشر امروز، ارجح دانشستن سلامت، اين نعمت خفيه الهي بر روابط تشريفاتي و تجملاتي با تجديد نظر نسبت به سبک زندگي امروز است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار