کد خبر: ۲۶۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 01
در صورت مراجعه بهتر است مواردی همچون رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دستکش، شستشو و یا ضدعفونی کردن دست ها، عدم تماس بی مورد با سطوح و وسایل موجود در آرایشگاه و صرف کمترین وقت در آرایشگاه رعایت شود
شفاآنلاین>سلامت>آرایشگاه ها از جمله مکان های حساس و پر خطری هستند که حضور در آنها در شرایط همه گیری بیماری کرونا می تواند شما را در معرض بیماری قرار دهد. اگر مجبور شدیم به آرایشگاه برویم چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا از سرایت ویروس کرونا در امان باشیم؟

به گزارش شفاآنلاین، با توجه به شیوع بیماری کووید 19 و ضرورت اقدامات مرتبط به منظور کنترل این بیماری، در مواقع طغیان همه گیری و مناطق هشدار یا قرمز به تعویق انداختن و عدم مراجعه به آرایشگاه ها جهت دریافت خدمات آرایشی و زیبایی، بهترین و موثرترین اقدام در جهت کاهش ابتلا به این بیماری است، ولی در صورت فعالیت آرایشگاه ها و مراجعه مشتریان به این اماکن رعایت چه نکاتی ضروری و الزامی است؟

 آرایشگاه یکی از مکان های حساس است که عدم رعایت نکات بهداشتی در آن ممکن است به تشدید شیوع بیماری منجر شود. بنابراین بهتر است بدانیم که در چنین شرایطی چه نکاتی باید در آرایشگاه‌ها رعایت شود.

بر اساس راهنمای فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط کار وزارت بهداشت، در آرایشگاه‌ها در دوران کرونا، نحوه نوبت‌دهی به مشتریان باید به صورت تلفنی یا اینترنتی و به گونه‌ای باشد که حداقل افراد در سالن انتظار آرایشگاه‌ها حضور داشته باشند؛ به‌طوری‌که فاصله حداقل دو متر بین افراد رعایت شود.

 همچنین فضای عمومی آرایشگاه‌ها باید دارای تهویه مناسب باشد، به‌طوری‌که هوای تازه همیشه جریان داشته باشد. استفاده از شیلد و عینک حفاظتی، ماسک، روپوش و دستکش یکبار مصرف برای آرایشگر حین ارائه خدمات ضروری است.

طبق دستوالعمل ارایه شده، رعایت نکات زیر حین مراجعه به آرایشگاه ها ضروری است:

● در صورت رفتن به آرایشگاه، حتما ماسک و دستکش و ژل الکلی به همراه داشته باشید.

● با خود حوله شخصی ببرید و از هدبند یا موبند و پیش بند شخصی خودتان در آرایشگاه استفاده کنید.

● حوله، هدبند و سایر وسایل شخصی خودتان را داخل کیسه پلاستیکی با درب گره زده قرار دهید.

● بلافاصله بعد از برگشتن از آرایشگاه، حوله و سایر وسایل شخصی همراه خود را با آب گرم و صابون بشویید.



● در زمان حضور در آرایشگاه حتما ماسک بزنید.

● از آرایشگر خود بخواهید حتما ماسک روی دهان و بینی خود داشته باشد.

● قبل از ورود به آرایشگاه یا بلافاصله بعد از ورود، دست های خود را با آب و صابون بشویید یا با مواد ضدعفونی کننده‌ی الکل دار تمیز کنید.

● اگر حضورتان در آرایشگاه طولانی شد، حداقل هر نیم ساعت یکبار دستانتان را با آب و صابون بشویید یا با مواد ضدعفونی کننده‌ی الکل دار تمیز کنید.

● در صورت داشتن خودرو، در خودروی خود منتظر نوبت باشید.

● فرد آرایشگر باید قبل و بعد از کار شما، دستانش را با آب و صابون بشوید یا با مواد ضدعفونی کننده‌ی الکل دار تمیز کند.

● در طول مدت حضور در آرایشگاه، فاصله حداقل دو متری را از سایر افراد حفظ کنید.

● از دست زدن به سطوح مختلف (صندلی، میز، پیشخوان، دیوار، دستگیره ها و ....) خودداری کنید و در صورت لمس به هیچ وجه دستان خود را به صورتتان نزنید.

● در صورت استفاده از آسانسور، درب و دگمه های آسانسور را مستقیما با دست لمس نکنید، از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.

● وسایل شخصی خود را بر روی سطوح آرایشگاه قرار ندهید.

● ترجیحا از موچین، قیچی، شانه و برس شخصی خودتان استفاده کنید، در غیر این صورت از آرایشگرتان بخواهید قبل از شروع کارش آنها را در حضور شما با مواد الکلی ضدعفونی نماید.

● از هرگونه مانیکور و پدیکور، کاشت ناخن، مژه و غیره در این مدت خودداری کنید.

● از هر گونه تزریق، اپیلاسیون، خدمات  تتو به دلیل مدت زمان طولانی با فاصله بسیار کم در آرایشگاه خودداری کنید.

● در صورت سرفه و یا عطسه، جلوی دهان خود را با دستمال کاغذی بگیرید و یا داخل آرنج خود سرفه یا عطسه کنید.

● دستمال کاغذی که در آن عطسه یا سرفه کرده اید را تا کرده و داخل کیسه ای که به همراه دارید گذاشته، درب آن را گره بزنید و درون کیسه زباله درب دار بیندازید.

 بهتر این است که در شرایط طغیان همه گیری کووید 19 از رفتن به اماکن عمومی مانند آرایشگاه ها خودداری شود اما در صورت مراجعه بهتر است مواردی همچون رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دستکش، شستشو و یا ضدعفونی کردن دست ها، عدم تماس بی مورد با سطوح و وسایل موجود در آرایشگاه و صرف کمترین وقت در آرایشگاه رعایت شود. 

همچنین ضدعفونی کردن سطوح و وسایل توسط آرایشگاه ها، وجود تهویه مناسب، نوبت دهی به صورت تلفنی و یا اینترنتی, عدم پذیرش مشتریان با علایم تب، سرفه، گلودرد و تنگی تنفسی و رعایت حفظ حداقل افراد در محیط آرایشگاه ضروری است. بهداشت نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: