کد خبر: ۲۶۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 01
مصرف کنندگان بيشتر از حد معمول مواد غذايي در خانه نگهداري مي‌کنند، همچنين مصرف آنها نيز نسبت به پيش از شيوع ويروس کرونا بيشتر شده است
شفاآنلاین>سلامت>قرنطينه بسياري از شهروندان آمريکا را سوق داده است که مقادير زيادي پودر لباسشويي، چيپس و وسايل پخت و پز را خريداري کنند، موضوعي که به سود شرکت‌هاي بزرگ مواد غذايي و مصرفي مانند "کرافت هاينز" و "پروکتر اَند گَمبل و کيلوگز" انجاميده است.

به گزارش شفاآنلاین: خبرگزاري فرانسه در گزارشي به پيامد شيوع ويروس کرونا بر برخي شرکت‌هاي مواد مصرفي و مواد غذايي در آمريکا پرداخته و نوشته است: سودي که اين شرکت‌ها از شيوع ويروس کرونا برده‌اند، اين گونه است که مشتريان در سايه ترس و نگراني از انتشار اين بيماري، به کالاهاي معروف‌تر تمايل دارند، افزون بر اين آنها مقادير زيادي از اين کالاها را در آغاز شيوع کوويد-۱۹ در خانه‌ها ذخيره کردند.

"جان مولر" مدير مالي شرکت پروکتر اَند گَمبل در اين باره گفت که مصرف کنندگان بيشتر از حد معمول مواد غذايي در خانه نگهداري مي‌کنند، همچنين مصرف آنها نيز [نسبت به پيش از شيوع ويروس کرونا] بيشتر شده است.

اين مجموعه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با توجه به اين که آمريکايي‌ها بيشتر از گذشته اقدام به شستشوي لباس‌هاي خود مي‌کردند، مقادير بيشتري پودر لباسشويي فروخته‌اند.


از ماه آوريل تا ژوئن (از اواسط فروردين تا اواسط خرداد) حجم فروش شرکت پروکتر اَند گَمبل که توزيع‌کننده پودر لباسشويي مارک "آرييل" و مارک‌هاي ديگر مانند "ژيلت"، "اورال بي"، "پمپرز" و "فيکس" بوده است، افزايش نشان مي‌دهد.

براساس اين گزارش فروش بخش پودرهاي رخت‌شويي و نظافت منزل ۱۱ درصد افزايش يافته است، در حالي که فروش پوشک‌هاي بچه، محصولات بهداشتي زنانه، دستمال توالت تنها سه درصد رشد داشته است.

در مقابل، با توجه به اين که مردان کمتر به دفاتر کار خود در روزگار کرونا مي‌رفتند، فروش لوازم آرايشگاهي پنج درصد کاهش يافته است.

"استيون کايلن" رييس هيأت مديره شرکت کيلوگز در اين باره گفت: فکر مي‌کرديم، رشد مصرف خانگي در سه ماهه دوم سال خيلي کندتر شود، اما با ادامه بحران ناشي از شيوع کرونا، و برخلاف پيش‌بيني‌ها سطح مصرف اين مواد براي بازه طولاني‌تري بالا خواهد بود.

در کنار غذاهاي منجمد، فروش محصولات ديگر اين گروه مواد غذايي مانند برشتوک که براي صرف صبحانه استفاده مي‌شود، همچنين چيپس‌هاي مارک " پرينگلز"و "چيز ايت" رشد نشان مي‌دهد.

فروش اين غذاهاي خانگي ۹ درصد افزايش يافته و موجب شده اين انتظار بوجود بيايد که فروش اين محصولات در کل سال جاري ميلادي با افزايش همراه باشد.

اما شرکت کرافت هينز که در زمينه صنايع غذايي فعاليت دارد، سفارش بيشتري به خصوص براي فروش محصولاتي چون سس گوجه فرنگي، خردل، ماکاروني با پنير و سيب‌زميني سرخ کرده داشته است.

با وجود اين که سفارش رستوران‌ها کم شده است اما فروش آنها حدود ۷.۴ درصد رشد نشان مي‌دهد.

گروه "موندلز اينترنشنال" که صاحب برندهاي بسکويت "لو" و " Oreo" است شاهد استقبال زيادي از بسکويت‌هايي بوده که براي مصرف خانگي توليد شده است.

"درک وندي بوت" رييس شرکت موندلز اينترنشنال در اين باره گفت: در ابتدا شاهد بوديم که اشخاص اقدام به انبار کردن بيسکويت‌ها مي‌کردند، اما ديگر اينگونه نيست.

وي انتظار دارد که تا زماني که مصرف‌کنندگان زمان بيشتري را در منازل خود سپري مي‌کنند، فروش [مواد غذايي] در ايالات متحده رشد داشته باشد.

اين درحالي است که بسياري از محصولات ديگر مانند "آدامس" که به سرعت خريداري مي‌شد و يا محصولاتي که در فرودگاه‌ها به فروش مي‌رسيد، دچار رکود شده است.

به مانند بسياري از شرکت‌ها اين مجموعه‌هاي توليدي عظيم نيز براي تأمين بهداشت کارمندانشان هزينه کرده‌اند و بعضا در زنجيره تأمين مواد غذايي و رفع تقاضاي خود با مشکلاتي روبرو شده‌اند.

ميگل پاتريسيو" رييس کرافت هينز با طرح چند سؤال که "آيا کودکان دوباره به مدرسه برخواهند گشت و آيا ما دوباره به دفتر کارمنان مي‌رويم؟ " بر اين باور است که "همه چيز شايد به صورت گسترده‌اي تغيير کند. "

اما استيون کايان رييس شرکت کيلوگز در اين باره مي‌گويد که در مقطع کنوني ما شاهد مصرف زياد و مداوم [مواد غذايي و مصرفي] در منازل هستيم و تا پايان سال جاري ميلادي، بعيد به نظر مي‌رسد که فهميد که چه اتفاقي براي [توقف شيوع] ويروس کرونا روي خواهد داد.ا اف پ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: