کد خبر: ۲۶۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 01
اروپاي غربي روز جمعه شاهد بالاترين دماي هوا بود، بطوري که در برخي مناطق اين قاره، دماي هوا به ۴۰ درجه سانتيگراد رسيد و همين امر بسياري از مسؤولان اروپايي را برآن داشت تا با هشدار به افرادي که بدون ماسک به سواحل مي‌روند، به آنان گوشزد کنند کرونا هنوز هست و تمام نشده است.


شفاآنلاین>سلامت>اروپاي غربي روز جمعه شاهد بالاترين دماي هوا بود، بطوري که در برخي مناطق اين قاره، دماي هوا به ۴۰ درجه سانتيگراد رسيد و همين امر بسياري از مسؤولان اروپايي را برآن داشت تا با هشدار به افرادي که بدون ماسک به سواحل مي‌روند، به آنان گوشزد کنند کرونا هنوز هست و تمام نشده است.

به گزارش شفاآنلاین: در بيش از يک سوم مناطق فرانسه نسبت به  خطر افزايش دما و وقوع رعد و برق هشدار صادر شده است. دماي هوا در اين کشور در سايه در پاريس، مرکز و شمال شرق اين کشور به ۴۰ و ۴۱ درجه رسيد.

مديرکل بهداشت فرانسه نسبت به ضرورت احترام به فاصله اجتماعي و زدن ماسک هشدار داد و از شهروندان خواست توجه خاصي به افراد سالمند داشته باشند.

همچنين مقام‌هاي منطقه پاريس براي جلوگيري از آلودگي زياد هوا در روز جمعه از رفت و آمد خودروها جلوگيري کردند.

اما در ايتاليا، ۱۴ کلانشهر اين کشور به دليل گرماي هوا براي جمعيت آسيب‌پذير مانند افراد سالمند و بيمار بالاترين هشدار صادر کرده است.

در همين راستا، روز جمعه دماي هوا در بولونيا به ۳۹، شهر رم؛ پايخت به ۳۷ درجه، فلورانس، پروجا، تورينو، ورونا شهرهاي شمالي اين کشور به ۳۸ درجه رسيده است.

در هلند اما مقام‌هاي اين کشور از ساکنان خواسته‌اند به ساحل معروف "زاندفورت" در نزديکي آمستردام نروند، تا فاصله ميان افراد رعايت شود.

رسانه‌هاي هلندي به نقل از "ماريان شورمانس" مسؤول امنيت محلي گزارش دادند، وي از شهروندان خواسته است به جاي رفتن به اين تفريحگاه در نزديکي آمستردام به سواحل خلوت‌تر هلند بروند.

هواشناسان انگليسي و آلماني نيز روز جمعه را گرمترين روز سال ۲۰۲۰تاکنون اعلام کردند.

استخرهاي عمومي در آلمان که در سال‌هاي گذشته با تمام ظرفيت خود کار مي‌کردند، امسال به دليل محدوديت‌هاي مربوط به ويروس کرونا، تنها پذيراي تعداد کمي از افراد بودند.


اين درحالي است که دفتر هواشناسي انگليس اعلام کرد که موج گرما کوتاه‌مدت است و دما در مناطق شمالي اين کشور معتدل گزارش مي‌شود، درحالي که دماي هوا روز جمعه در مناطق جنوبي آن از ۳۰ درجه فراتر رفت.

يورونيوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: