کد خبر: ۲۶۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 01
:
«تدروس آدهانوم»، مديرکل سازمان جهاني بهداشت روز جمعه گفت که پيامدهاي ويروس کرونا تا چند دهه باقي خواهد ماند و اثرات آن احساس خواهد شد.


شفاآنلاین>اجتماعی>«تدروس آدهانوم»، مديرکل سازمان جهاني بهداشت روز جمعه گفت که پيامدهاي ويروس کرونا تا چند دهه باقي خواهد ماند و اثرات آن احساس خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاینتدروس آدهانوم که در نشست کميته اضطراري سازمان جهاني بهداشت در مقر اين سازمان در ژنو سوئيس سخن مي‌گفت، افزود: شيوع ويروس کرونا در سراسر جهان از جمله فجايعي است که اثرات آن تا طولاني مدت در آينده ادامه خواهد يافت.

وي گفت: شيوع اين بيماري، يک بحران بهداشتي است که هر قرن يک بار روي مي‌دهد و پيامدهاي آن تا چند دهه احساس خواهد شد.

کميته اضطراري سازمان جهاني بهداشت براي چهارمين بار و از آغاز شيوع ويروس کرونا و براي ارزيابي شرايط شيوع اين بيماري تشکيل مي‌شود، ويروسي که شيوع آن به صورت نگران کننده ادامه دارد.


 اين کميته متشکل از ۲۰ عضو و مشاور است و مي‌تواند ضمن حفظ وضعيت فوق‌العاده در خصوص اين بيماري، توصيه‌هاي جديدي را ارائه و توصيه‌هاي قبلي خود را در خصوص اين بيماري تصحيح کند. 

بر اساس گزارش سازمان جهاني بهداشت، از ميان ۱۷ ميليون و ۵۷۰ هزار و ۳۷۴ نفر مبتلا به ويروس کرونا تاکنون ۱۱ ميليون و ۱۵۵ نفر بهبود يافته و ۶۷۸ هزار و ۵۱۱ تن فوت کرده‌اند.

کشورهاي آمريکا، برزيل، هند، روسيه، آفريقاي جنوبي، مکزيک، پرو، شيلي و اسپانيا بيشترين شمار مبتلايان به کرونا در جهان را دارند.
بيماري جديد کرونا موسوم به کوويد-۱۹ از ماه دسامبر سال گذشته ميلادي (دي ماه ۹۸) در استان هوبئي در چين و شهر "ووهان" اين استان شيوع يافت.

خبرگزاري رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: