کد خبر: ۲۶۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 01
نتايج تازه‌ترين تحقيقات نشان‌ مي‌دهد که بيني کودکان زير پنج سال حاوي مواد ژنتيکي ويروس کرونا است که ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بيش از موادي است که در کودکان بالاي اين سن و بزرگسالان وجود دارد.


شفاآنلاین>سلامت>نتايج تازه‌ترين تحقيقات نشان‌ مي‌دهد که بيني کودکان زير پنج سال حاوي مواد ژنتيکي ويروس کرونا است که ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بيش از موادي است که در کودکان بالاي اين سن و بزرگسالان وجود دارد.

به گزارش شفاآنلاین: به نقل از شبکه خبري "فرانس ۲۴"، نتايج تحقيقي که روز جمعه در نشريه "گاما پيدياتريکس" منتشر شده نشان مي‌دهد، کودکان اين گروه سني ممکن است ناقلان بيشتري براي ويروس کرونا در جامعه باشند و اين موضوع با ادبيات غالب امروز پزشکي مغاير است.

نتايج اين تحقيق که توسط تيمي به سرپرستي دکتر "تيلور هيلد سارجنت" از بيمارستان کودکان "آنه و رابرت لوري" انجام شده در حالي منتشر مي‌شود که دولت دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا براي تحرک مجدد اقتصادي، به دنبال بازگشايي مدارس و مهدکودک‌ها است.

محققان از ۲۳ مارس تا ۲۷ آوريل (۴ فروردين تا ۸ ارديبهشت) اقدام به انجام تست از سواب بيني ۱۴۵ مريض اهل شيکاگو کردند که علايم متوسط کرونا در هفته اول ابتلا به اين بيماري را داشتند.

براساس اين تحقيق، بيماران به سه گروه شامل ۴۶ کودک زير پنج سال، ۵۱ کودک پنج تا هفت ساله و ۴۸ بيمار ۱۸ تا ۶۰ ساله تقسيم شدند.

پس از اين آزمايش، تيم تحقيق ملاحظه کرد که دستگاه تنفس فوقاني در کودکان زير پنج سال داراي مقداري از ويروس SARS-Cove-۲ است که ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بيش از ميزاني است که در دو گروه ديگر بيماران مورد بررسي وجود دارد.

مجريان اين تحقيق اعلام کردند که مطالعات آزمايشگاهي جديد نشان مي‌دهد که تکثير ويروس با ميزان مواد ژنتيکي ويروسي موجود در اين اشخاص ارتباط دارد.


پيش از اين نتايج تحقيقاتي نشان داده بود، کودکاني که داراي "بار ويروسي زياد" "ويروس سين‌سيشيال تنفسي" هستند، در معرض بيشتر انتشار بيماري کرونا قرار دارند.

محققان اضافه کردند: "عادت رفتاري کودکان خردسال، فاصله نزديکي که براي آنان در مدارس و مهد کودک‌ها تعيين شده است با کاهش محدوديت‌هاي بهداشتي، نگراني از شيوع ويروس SARS-Cove-۲ در کلاس‌هاي درس اين کودکان را شدت داده است.

اين يافته‌ها مغاير با اعتقاد فعلي مقامات بهداشتي است که بر اين باورند خردسالان ويروس را مانند بزرگترها به ديگران منتقل نمي‌کنند و اصلا آنها به صورت وخيم نيز دچار بيماري کرونا نخواهند شد، با اين حال مطالعات در مورد اين موضوع هنوز بسيار اندک است.

اين درحالي است که نتايج يک يافته جديد در کره جنوبي نشان داده است، کودکان ۱۰ تا ۱۹ ساله به اندازه بزرگسالان ناقل ويروس کوويد -۱۹ در خانواده هستند، اما ناقل بودن کودکان کمتر از ۹ سال بسيار کمتر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: