کد خبر: ۲۶۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 01
به دنبال شيوع ويروس کرونا و افزايش تعداد جانباختگان ناشي از اين بيماري در آمريکا، وزارت بازرگاني اين کشور از افزايش اقلام مصرفي و بالا رفتن قيمت اين اجناس خبر داد.


شفاآنلاین>اجتماعی>به دنبال شيوع ويروس کرونا و افزايش تعداد جانباختگان ناشي از اين بيماري در آمريکا، وزارت بازرگاني اين کشور از افزايش اقلام مصرفي و بالا رفتن قيمت اين اجناس خبر داد.

 خبرگزاري فرانسه شامگاه جمعه در گزارشي افزود، مردم آمريکا در ماه‌هاي اخير علاوه بر افزايش هزينه‌هاي کلان براي درمان بيماري کوويد ۱۹ با بالا رفتن قيمت‌هاي اساسي اقلام مصرفي مواجه شده‌اند.

وزارت بازرگاني آمريکا روز جمعه در گزارشي اعلام کرد: هزينه‌ کالاهاي مصرفي در ماه گذشته (تيرماه) ۵.۶ درصد افزايش يافته است.

اين هزينه‌ها در آمريکا در ماه مه (خرداد) نيز با افزايش ۸.۵ درصدي همراه بوده است.

وزارت بازرگاني آمريکا در ادامه مي‌افزايد، شاخص هزينه‌ها کالاهاي مصرفي در آمريکا نسبت به ماه گذشته ۰.۴ درصد افزايش يافته است.


افزايش قيمت کالاهاي مصرفي در آمريکا در حالي است که با شيوع ويروس کرونا در برخي از ايالت‌ها از جمله کاليفرنيا، تگزاس و آريزونا محدوديت‌هاي رفت و آمد و ممنوعيت بازگشايي مراکز تجاري اعمال شده است.

با شيوع ويروس کرونا در آمريکا تا کنون بيش از ۱۵۰ هزار نفر در اين کشور جان خود را از دست داده‌اند.

روبيلا فاروق کارشناس اقتصادي آمريکا مي‌گويد: با بازگشت دوباره محدوديت‌ها و با توجه به تعطيلي‌هاي اخير ناشي از ويروس کرونا و اخراج مجدد کارکنان شرکت‌هاي بزرگ خصوصي، چشم انداز هزينه‌هاي خانوار نامشخص است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: