کد خبر: ۲۶۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - 2020July 31
سیستم ایمنی کودکان و به خصوص نوزادان تکامل نیافته و در برابر بیماری‌ها نسبت به افراد بالغ عملکرد ضعیفی دارد
شفاآنلاین>سلامت>فوق تخصص عفونی کودکان گفت: بوسیدن و در آغوش گرفتن نوزادان و کودکان می‌تواند درصد ابتلای آن‌ها به کرونا را افزایش دهد.

به گزارش شفاآنلاین، مائده جعفری، فوق تخصص عفونی کودکان و عضو کودکان هیئت‌ علمی  دانشگاه  علوم پزشکی کرمان، گفت: بوسیدن کودکان و به خصوص شیرخواران و دست زدن به آن‌ها می‌تواند باعث انتقال ویروس‌ها به سطح دست و صورت کودک شود.

او افزود: نوزادان و کودکان به صورت عادتی دست خود را به سمت دهان برده که این می‌تواند باعث آلودگی و ابتلای آن‌ها به بیماری‌ها شود.

جعفری با بیان اینکه یکی از مهم ترین راه‌های انتقال ویروس کرونا، تماس با ترشحات تنفسی فرد بیمار است، بیان کرد: سیستم ایمنی کودکان و به خصوص نوزادان تکامل نیافته و در برابر بیماری‌ها نسبت به افراد بالغ عملکرد ضعیفی دارد.


او تصریح کرد: نوزادان و یا کودکان در صورتی که به وسیله فرد مشکوک و یا مبتلا به بیماری کرونا بوسیده شوند، احتمال بیماری و حتی مرگ برای آن ها در اثر بیماری کووید ۱۹ وجود دارد.

فوق تخصص عفونی کودکان گفت: در هنگام همه گیری ویروس کرونا، توصیه می‌شود از بوسیدن و آغوش گرفتن فرزندتان به وسیله افراد فامیل و دوستان جلوگیری کنید و در کمال احترام عواقب جبران ناپذیر این ویروس  را به آن‌ها یادآوری کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: