کد خبر: ۲۶۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020July 30
مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند، چون بیمارستان‌ها دیگر ظرفیت نداشته و کار کادر درمان خسته شده و نیروها یکی پس از دیگری از بین می‌روند
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>این روزهای کادر درمان خسته‌تر از همیشه به فعالیت می‌پردازد. از سوی دیگر شاهد هجوم حجم قابل توجه مبتلایان به کرونا به مراکز درمانی هستیم.

به گزارش شفاآنلاین: مینو محرز، کارشناس سازمان بهداشت جهانی، درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: این ویروس جهش یافته و قدرت انتقالش شدت گرفته است. تاکنون بسیاری از افراد به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک به بیماری مبتلا شده و ویروس را منتشر  کرده‌اند. 

او تاکید کرد: 90 درصد از افرادی که در کشور ما ماسک می‌زنند، ماسک را زیر بینی یا چانه قرار می‌دهند. در حالی که این نوع ماسک زدن مناسب نیست.

این پزشک عفونی افزود: اگر افراد با ماسک هم در تجمعات محیط‌های بسته حضور پیدا کنند، طبیعتا بیمار می‌شوند. در تجمعات فاصله گذاری فیزیکی باید رعایت شود، چون ویروس جهش یافته است.

به گفته او در کشور ما به طور روزانه تعداد قابل توجهی از افراد به کرونا مبتلا و به مراکز درمان مراجعه می‌کنند، تعدادی نیز قرنطینه و برخی از مبتلایان نیز به بخش آی سی یو مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

این پزشک عفونی درباره وضعیت مرگ‌ومیرها در پاییز افزود: اگر در فصل پاییز کرونا و آنفلونزا با یکدیگر مخلوط شوند، وضعیت درمان سخت می‌شود. امید است واکسن آنفلونزا تولید شده و در اختیار مردم قرار بگیرد تا بتوان آنفلونزا را مهار کنیم که ببینم کووید 19 را چطور می‌توان مهار کرد!

محرز گفت: پائیز سختی در انتظار همگان است. درضمن هم اکنون نیز روزهای سختی را می‌گذرانیم، مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند، چون بیمارستان‌ها دیگر ظرفیت نداشته و کار کادر درمان خسته شده و نیروها یکی پس از دیگری از بین می‌روند.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: جایگزین کردن آنها به سهولت انجام نمی‌شود. برای مثال وقتی پزشک یا پرستار با سال‌ها تجربه و مهارت از بین برود جایگزین کردن آن فرد امکان پذیر نیست. 

او اظهار کرد: به‌طور روزانه 120 بیمار کرونایی به یکی از بیمارستان‌های معین مراجعه می‌کنند. در این شرایط  روند شیوع بیماری وحشتناک است.


این پزشک گفت: از تیر به دلیل بی‌توجهی به  فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و شرکت در مراسم عزا و عروسی باعث شده تا ویروس جهش کرده و تمامی اعضای خانواده به کرونا مبتلا شوند. برای پیشگیری از کرونا باید از شرکت در تجمعات خودداری کرده و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود همچنین ماسک زدن و شستن دست نیز از دیگر اقدامات مورد تاکید برای مصونیت در برابر کرونا است. 

او درباره برگزاری کنکور به عنوان یکی از تجمعات در این روزهای کرونایی تاکید کرد: بر اساس گفته‌های سعید نمکی، وزیر بهداشت  و درمان شرایط ویژه برای برگزاری کنکور اعمال می‌شود.برنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: