کد خبر: ۲۶۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - 2020July 29
نه به پیشنهادات دستورعمل نسخه ٢٠
پیشنهادات نسخه ٢٠ دستور عمل اجرايي بيمه روستايي تاریخ گذشته، اقداماتی در خور توجه نشان داده اند که جای بسی خوشبختی است که از خرد جمعی این عزیران در تبیین راهکار هایی استفاده خواهد شد و به قول شاعر خوب ورد آورده ای
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>مولوی در داستان بسیار زیبایی در خصوص اشتباه گرفتن راه رسیدن به جنت به کنایه می نویسد

" گفت شخصی خوب ورد آورده‌ای

            لیک سوراخ دعا گم کرده‌ای "

همکاران محترم شاغل در برنامه پزشک خانواده:
وقتی صحبت از کاهش سرانه جمعیتی به دنبال افزایش جمعیت کاذب نمودم و به روند بررسی اعتبار سرفصل های تفاهم نامه ها طی سال ٩٣ تا ٩٨ اشاره نمودم، چالشی را مطرح کردم که در تفاهم نامه ها طی سالهای اخیر بوجود آمده بود و به تبع آن عدم افزایش کارانه ها و منشا تاخیرات را در دانشگاه ها رقم زده بود. انتظار نقد سخنانم را داشتم.

گفته بودم مدیریت گروه پزشکی خانواده در وزارت بهداشت در تبیین این تفاهم نامه و مشخص نمودن سرانه نقش بسزایی دارد حتی بیشتر از سازمان بیمه سلامت و سازمان برنامه و بودجه. 

در مقالات بعدی به موضوع شتر گربه در توزیع اعتبارات نیز اشاراتی داشتم و در آخرین مقاله به بازبینی جعبه سیاه هواپیمای پزشک خانواده روستایی اذهان را رهنمود کردم. باز هم انتظار پاسخی داشتم !!!

تصور میکردم در عکس العمل و پاسخگویی به این نقد ها شاهد بارقه های امیدی در خور توجه باشم و شاهد درایت هایی واقعی باشم و به جای به محاق بردن سخنران، سخن را مد نظر قرار دهند.

آنچه من نیز به آن پایبند هستم  و بارها و مکررا گفته ام نقد من نقد عملکرد است و نه نقدشخص یا اشخاص اما متاسفانه برای این پیام ها گوشی شنوا نیست. بطوریکه به جای پاسخ سخن، دانشگاه های ایرانشهر و زاهدان را نیز به دایره منشا نقد می کشانند.


لذا ضمن ابراز شخصیتی مستقل و متعهد به اخلاقیات نقد، کماکان به نقد عملکرد مدیریت گروه پزشکی خانواده ادامه می دهم. بدیهی است قضاوت در نهاد های نظارتی همچنان پا برجا خواهد بود. و انشاالله حسن ختام این همه نقد و نوشته چیزی جز افزایش واقعی کارانه و تعیین اعتبارات درست و واقعی در سرفصل های تفاهم نامه با بررسی هزینه کرد دانشگاههای علوم پزشکی در جهت بهینه شدن مدیریت نتیجه ای دیگر را رقم نخواهد زد.

  اما بنظر می رسد مدیریت گروه پزشکی خانواده، آنطوریکه در مستند کردن خدمات اسبق بدون ذکر علت از هیچ کوششی دریغ ننمودند اینبار به دنبال حرکتی شطرنج وار در جلب نمایندگان پزشکان خانواده برای پیشنهادات نسخه ٢٠ دستور عمل اجرايي بيمه روستايي تاریخ گذشته، اقداماتی در خور توجه نشان داده اند که جای بسی خوشبختی است که از خرد جمعی این عزیران در تبیین راهکار هایی استفاده خواهد شد و به قول شاعر خوب ورد آورده ای.

اما وقتی می خواهیم در باره نسخه ای که تاریخ آن گذشته است و تمام اعتبارات آن مورد مصرف قرار گرفته است "باز ناید رفته یاد آن هباست" نظر بدهیم در حالیکه ماخذ اصلی این دستور عمل ها تفاهم نامه هاست و ابتدا باید تفاهم نامه ها مورد کنکاش قرار گیرد. باید گفت به قول شاعر لیک سوراخ دعا را گم کرده ای!

لذا با توجه به احتمال نهایی شدن دستور عمل نسخه ٢٠ (نسخه ای که مربوط به سال ٩٨ پایان یافته است، تفاهم نامه آن در خرداد ٩٩ ابلاغ شده، شیوه پرداختی به تیم سلامت از نسخه ١٨ مربوط به سال ٩٦ و موضوعات فنی آن از نسخه ١٩ مربوط به سال ٩٧ اقتباس شده است) با  هزینه کردهایی که در هاله ای از ابهام قبلا انجام شده است!!! همچنان شاهد عدم افزایش کارانه ها بطور واقعی باشیم.

 از طرفی با گذشت چهار ماه از سال ٩٩ و عدم اعلام توزیع اعتبارات در تفاهم نامه سال ٩٩  بنظر می رسد استفاده از خرد جمعی در جهت تصحیح اعتبارات تفاهم نامه ٩٩ راه مناسبی را برای تغییر سرانه و کارانه در سال جاری باز نماید.

انشاءالله در مقالات بعدی به ارائه راهکارهای موثر در تببین تفاهم نامه ٩٩ براساس هزینه کرد درست با بررسی حواله های صادره در دانشگاه ها با اصولی مستدل خواهم پرداخت.

لذا مجددا ازدیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور 
تقاضا دارم در بررسی وضعیت اعتبارات برنامه درسه محل دانشگاهها
(مهم ترین محل بررسی اسناد)، سازمان بیمه سلامت و سازمان برنامه و بودجه به یاری ما در تصحیح فرآیند های موجود و برون رفت از چرخه معیوب هرچه سریعتر همت گمارند.

٨ مردادماه ١٣٩٩
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
فریبا اسماعیل زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
آری تصحیح تفاهمنامه ی مشترک
زهراسادات حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
موافقم
مریلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
جناب مسکینی حرفات بوی تحلیل کارشناسانه نمیدهد بیشتر به پوپولیسم و اهداف جاه طلبانه شباهت داره. اگر چه نظام سلامت جمهوری اسلامی با تخصص پرستی به پزشک عمومی و در اصل به نظام ارجاع ظلم بی نهایت کرده اما شلوغ کاری های مقاله های شما و فراز وفرودهایتان بیشتر علامتی از خاک بلند شدن و اوج گرفتن به هدف شکاری درشت را به ذهن بنده متبادر می کند.
برو بیشتر از این هیزم به این آتش نیفزا راههای معتدل تری برای شهرت وجود دارد به‌ این پوپولیسم پایان بده ما که خاطره ای خوش از این روش های رادیکال نداریم.
برو بگذار به دردمان خو بگیریم که از این روشهانه تنها خودتام به جایی نخواهید رسید بلکه ما را هم از اندک گامهای خودمان باز میدارید.
منیره باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
0
اری به تصحیح تفاهم نامه مشترک
ليلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
0
موافقم
نعیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
جناب آقای دکتر مسکینی دقیقا اری به تصحیح تفاهم نامه ۱۳۹۹انشالله با پیگیری و نقد شما بر این برنامه بخصوص در موضوع بودجه راه درستی که شما در پیش گرفتید را به سرانجام برسانیم ممنون از تلاش و پیگیری شما همکار محترم و دلسوز
محمدی نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
جناب آقای دکتر مسکینی
بسیار تحلیل کارشناسانه و دقیقیست.

و ازینکه مارا به حقوق از دست رفته مان آگاه ساختید، سپاسگزاریم.
ما پزشکان خانواده کشور، بی شک از شما حمایت خواهیم کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: