تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - 2020July 29
شفاآنلاین>سلامت>محققان در پژوهشی جدید دلیل بوی بد بدن را کشف کرده اند.

به گزارش شفاآنلاین: محققان دلیل بوی بد بدن را بررسی کرده و به اکتشافی دست یافته اند که به شرکت ها کمک می کند مواد ضد عرق تاثیرگذارتری تولید کنند.

به طور دقیق تر محققان دانشگاه یورک آنزیمی را شناسایی کرده اند که بوی بد عرق بدن را تولید می کند. به گفته آنها این آنزیم از زمان آغاز حیات در بدن بشر وجود داشته است.

پژوهش مذکور در نشریه «ساینتیفیک ریپورت» منتشر شده و توضیح داده باکتری خاص به تکامل آنزیمی منجر می شود که برخی از مولکول های کلیدی  در بوی بد بدن را تولید می کند.

به گفته محققان در زیر بغل انسان انبوهی از باکتری های مختلف زندگی می کنند که بخشی از میکروبوم طبیعی پوست انسان هستند. هنگامیکه باکتری در زیر بغل با عرق برخورد می کند، بوی نامطبوعی تولید می شود.

آنها پس از انتقال آنزیم به باکتری که قدرت تولید بو ندارد، آن را شناسایی کردند و متوجه شدند آنزیم بویی خاص تولید می کند.

دکتر میشل رودن و پروفسور گاوین توماس از دانشگاه یورک در این پروژه تحقیقاتی همکاری کرده اند. آنها می گویند: تعیین ساختار آنزیم بوی بد بدن به ما کمک می کند تنظیمات مولکولی درون باکتری خاصی را تعیین کنیم که این بو را به وجود می آورند. این دستاوردی مهم در درک چگونگی ایجاد بوی بد بدن  است و به ما کمک می کند مواد ضدعرق تاثیرگذارتری بسازیم.برنا