کد خبر: ۲۶۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 2020July 27
طبق گفته وزارت صمت، روزانه 11 و نیم‌میلیون ماسک توزیع می‌شود؛ اما هیچکس نمی‌داند که این ماسک ها به کجا می‌رود که به دست مردم نمی‌رسند فقط می دانیم که محرومین و مستضعفین علاوه بر اینکه دسترسی به ماسک ندارند پول خرید آن را هم ندارند.
شفاآنلاین>سلامت>الزام دولت و سلامت جامعه بر استفاده از ماسک است، اما متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که قشر فقیر نمی‌تواند ماسک بخرد اما دولت حاضر به توزیع ماسک رایگان برای مستضعفین نیست. طبق گفته وزارت صمت، روزانه 11 و نیم‌میلیون ماسک توزیع می‌شود؛ اما هیچکس نمی‌داند که این ماسک ها به کجا می‌رود که به دست مردم نمی‌رسند فقط می دانیم که محرومین و مستضعفین علاوه بر اینکه دسترسی به ماسک ندارند پول خرید آن را هم ندارند. مقوله کنکور نیز یکی دیگر موضوعات مورد بحث ما و میلیون‌‌ها خانواده است که موضوع کشوری و سراسری به‌حساب می‌آید.  این آزمون چون در اقصی نقاط کشور برگزار می شود این وضعیت قابل کنترل نیست و تلفات را افزایش خواهد داد. ما نامه‌ای به رئیس جمهور خواهیم نوشت تا برگزاری کنکور به تعویق بیفتد. تا زمانی که کرونا کنترل نشده است، نمی‌توان اقدامی برای برگزاری کنکور کرد. نه تنها در ارتباط با کنکور سراسری بلکه درباره تمام آزمون‌های سراسری، نگرانی بسیار زیادی وجود دارد که تصمیم گیری در این زمینه به عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است که ریاست این ستاد را رئیس جمهور عهده‌دار است. ما در قوانین پنج‌ساله و بالادستی متولی سلامت کشور را وزیر بهداشت می دانیم ولی تصمیم‌گیرندگان به جز وزیر بهداشت هستند. گفته شده است که کنکور قرار است با اجرای پروتکل‌های بهداشتی خاص اجرا شود؛ اما ما معتقدیم دولت نمی‌تواند تضمینی برای اجرای این پروتکل‌ها بدهد. 


همانطور که قرار بر تصویب پروتکل‌های جدید برای بازگشایی مراکز تجاری و کافه ها بود که برخلاف وعده‌های داده شده، شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم. در مرحله پیشین شیوع کرونا تعداد مرگ و میر به 30 نفر کاهش پیدا کرد ولی آقایان با بازگشایی مراکز تلفات را 200 نفر رساندند. اگر شش ماه دانشگاه به تعویق بیفتد مشکل بزرگی اتفاق نخواهد افتاد. مهم جان فرزندانمان است. روزی هزاران پیامک و تلفن درباره برگزاری کنکور داریم. ما باید زنده باشیم تا به دانشگاه برویم. ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و تنها نظرات مجلس و کمیسیون درمان را به مسئولین منتقل می‌کنیم ولی عقیده داریم در صورت ادامه  این بی‌‌‌تدبیری دولت به بهانه اجرای پروتکل و درصورت برگزاری کنکور و افزایش تعداد تلفات، شخص رئیس‌جمهور باشد پاسخگو باشد. خبرهایی به دست ما رسیده که قرار است یک کنکور برای اشخاص سالم و برگزاری کنکوری دیگر برای کسانی که کرونا دارند، برگزار شود و  این حرف بسیار غیرحرفه است. نه ما می‌توانیم دو کنکور مجزا برگزار کنیم و نه کسی حاضر به از دست دادن این فرصت ویژه است.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس


آرمان ملی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: