کد خبر: ۲۶۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - 2020July 24
داروی رمدسیویر در موارد خاص تا حدی موثر است و باید دارو توسط پزشک و بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت تجویز شود
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی وزارت بهداشت گفت:و «فاویپیراویر» برای بیماران سرپایی نیستند و زمانی که در پروتکل‌های درمانی کووید ۱۹ قرار بگیرند، موضوع پوشش بیمه‌ای آن‌ها در شورای عالی بیمه سلامت مطرح می‌شود و تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش شفاآنلاین: سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در مورد ۲ داروی «رمدسیویر» و «فاویپیراویر» گفت: دارو‌های رمدسیویر و فاویپیراویر در فهرست دارویی کشور قرار گرفته‌اند. این دارو‌ها بیمارستانی هستند و در واقع برای بیماران سرپایی نیستند این دارو برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها و با صلاح دید پزشک مصرف می‌شود.

وی درباره مصرف این دارو‌ها عنوان کرد: داروی رمدسیویر در موارد خاص تا حدی موثر است و باید دارو توسط پزشک و بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت تجویز شود.


لاری با بیان اینکه در حال حاضر هزینه هر ویال آن حدود یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان است تصریح کرد: برای پوشش بیمه‌ای این دارو‌ها ابتدا باید در پروتکل‌های درمانی کووید ۱۹ قرار بگیرند تا سپس موضوع پوشش بیمه‌ای آن‌ها در شورای عالی بیمه سلامت مطرح شده و تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. در حال حاضر تولید داخلی این دارو‌ها در دسترس است و مشکلی از این جهت وجود ندارد.دانشجو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: