کد خبر: ۲۶۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۹ - 2020July 16
هشدار صندوق بین المللی پول:
با وجود نشانه های بهبود وضعیت اقتصادی اقتصاد جهان همچنان با چالش هایی از جمله احتمال موج دوم کرونا مواجه است
شفاآنلاین>سلامت>کریستینا گئورگیوا مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول هشدار داد اقتصاد جهان با چالش هایی از جمله موج دوم شیوع کووید-۱۹ مواجه است و دولت ها باید همچنان به برنامه های حمایتی خود ادامه دهند.

به گزارش شفاآنلاین،  خانم گئورگیوا امروز پنجشنبه گفت: با وجود نشانه های بهبود وضعیت اقتصادی اقتصاد جهان همچنان با چالش هایی از جمله احتمال موج دوم کرونا مواجه است.

وی در پیامی به وزیران مالی گروه ۲۰ در آستانه نشست هفته آینده آنها در عربستان سعودی گفت: فعالیت های (اقتصادی) به تدریج قوت می گیرند .... اما ما هنوز خطر رفع نشده است.

این مقام صندوق گفت اقدامات مالی  ۱۱ تریلیون دلاری گروه ۲۰ و دیگر کشورها به اقتصاد جهانی کمک کرده است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۰ را ماه گذشته کاهش داد و با وجود پیش بینی ماه آوریل (فروردین) درباره رشد منفی ۳ درصدی پیش بینی کرد رشد اقتصادی جهان به منفی ۴.۹ درصد برسد.

بسیاری از کشورهای جهان با چالش های اقتصادی ناشی از شیوع کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می کنند.


در آمریکا با توجه به شیوع ویروس کرونا و گذشتن شمار تلفات این کشور از مرز  ۱۴۰ هزار نفر، شکاف عمیقی در میان افزایش عظیم هزینه ها و افت شدید درآمد شکل گرفته که منجر شده آمریکا در ماه ژوئن (خرداد) رکورد بی سابقه ۸۶۴ میلیارد دلاری کسری بودجه را به ثبت برساند.

 وزارت خزانه داری آمریکا بامداد سه شنبه گزارش داد: کسری بودجه آمریکا در ماه ژوئن سال گذشته حدود هشت میلیارد دلار بوده است.

در بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله استرالیا، ژاپن و کره جنوبی مقررات کرونایی تسهیل و برخی فعالیت های اقتصادی از سر گرفته شده است. این کشورها از شیوع دوباره ویروس در ماه گذشته خبر داده بودند و موارد جدیدی در این کشورها گزارش شده است.تارنمای صندوق بین المللی پول
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: