کد خبر: ۲۶۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 14
اقدام اخير کاخ سفيد درحالي انجام شده که ترامپ و فائوچي با هم حرف نمي زنند. تنش بين آن دو علني شده و دو طرف از طريق مصاحبه و بيانيه به هم پاسخ مي دهند
شفاآنلاین>سلامت>با افزايش موارد مبتلايان به کرونا در آمريکا و همزمان با تشديد اختلافات دکتر آنتوني فائوچي پزشک ارشد بيماري‌هاي عفوني و دونالد ترامپ، کاخ سفيد تلاش مي‌کند فائوچي را در افزايش تعداد مبتلايان مقصر شناخته و اعتبار او را کاهش دهد.

به گزارش شفاآنلاین،يک مقام کاخ سفيد به سي ان ان گفته است که تعدادي از مقامات کاخ سفيد نگران تکرار اشتباهات فائوچي هستند و فهرستي از مثال هايي را ارائه داده اند که در آنها به اظهارات فائوچي در دوره هاي نخست شيوع ويروس و ارتباط آن با مصاحبه هاي قبلي اشاره مي شود.

اين موارد عبارتند از کم اهميت جلوه دادن ويروس در مراحل اوليه همه گيري و نقل قولي از او هنگامي که گفت: مردم نبايد با ماسک بگردند.

اقدام اخير کاخ سفيد درحالي انجام شده که ترامپ و فائوچي با هم حرف نمي زنند. تنش بين آن دو علني شده و دو طرف از طريق مصاحبه و بيانيه به هم پاسخ مي دهند.

فائوچي که سابقه همکاري در دولت شش رئيس جمهوري سابق آمريکا از هر دو طيف حزبي اصلي در اين کشور را در کارنامه دارد در مجموعه از مصاحبه هاي راديويي و مطبوعاتي خود علنا با ترامپ مخالفت کرده است.

فائوچي در يک مصاحبه گفت: در مقايسه کشور ما با ديگر کشورها فکر نمي کنم که ما عملکرد فوق العاده اي (در مديريت کرونا) داشته ايم.

او در مصاحبه ديگري به ادعاي ترامپ درباره بي خطر بودن ۹۹ درصد موارد ابتلا به کرونا در آمريکا پاسخ داد گفت نمي داند رئيس جمهوري اين آمار و ارقام را از کجا بدست مي آورد.


ترامپ هم علنا در تلويزيون ملي از فائوچي انتقاد کرده و گفت: او مرد خوبي است اما اشتباهات زيادي داشته است.

ترامپ در اين اظهارات که هفته گذشته مطرح شده اظهارات اين کارشناس بهداشت عمومي آمريکا را کم اهميت نشان داد و اين در حاليست که آمريکايي ها در نظرسنجي ها گفته اند که آنها به فائوچي بيشتر از ترامپ اعتماد دارند.

ترامپ  در مصاحبه هاي جديد خود علنا توصيه هاي فائوچي در ابتداي شيوع ويروس را زير سوال برد و گفت: به نظرم ما در جايگاه خوبي قرار داريم، با او موافق نيستم.

ترامپ به سوالي درباره تاکيد فائوچي بر اين که «آمريکا هنوز عميقا گرفتار موج اول همه گيري کرونا است» پاسخ مي داد.

مقام ارشد دولتي مذکور به سي ان ان گفت برخي از مقامات کاخ سفيد اعتمادي به فائوچي ندارند. به گفته منبع ياد شده، اين مقامات فکر مي کنند که فائوچي به نفع ترامپ کار نمي کند و به مصاحبه هايي اشاره کرده اند که در آنها علنا با گفته هاي ترامپ مخالفت کرده است.

سي ان ان به نقل گروه ديگري از مقام هاي دولتي آمريکا نوشت، هر چند آنها هم با روش هاي فائوچي مخالف هستند درباره انگيزه هاي او ترديد ندارند و معتقدند تنها نگراني او بهداشت عمومي است.

آدام شيف رئيس دموکرات کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا روز يکشنبه گفت که تلاش هاي کاخ سفيد براي به حاشيه راندن از اعتبار انداختن فائوچي بيرحمانه است.

وي در برنامه «اتاق وضعيت» به مجري سي ان ان گفت اين اقدام که ويژگي ترامپ را تشکيل مي دهد به دليل آن است که او نمي تواند اين حقيقت را تحمل کند که مردم آمريکا به دکتر فائوچي بيشتر از ترامپ اعتماد دارد و از اين رو او بايد وجهه فائوچي را خراب کند.

کاتلين سبليوس وزير بهداشت و خدمات انساني دولت باراک اوباما رئيس جمهوري پيشين آمريکا به سي ان ان گفت: تلاش ها براي از اعتبار انداختن فائوچي و ديگر دانشمندان در شرايطي که کشورها براي ساخت  واکسن کرونا تلاش مي کنند، «بالقوه بسيار بسيار خطرناک است»

وي از اعتبار انداختن فائوچي و ديگر دانشمندان آمريکايي از سوي ترامپ را تضعيف کمپين ملي ساخت واکسن توصيف کرد.

طبق تازه ترين آمار، آمريکا با سه ميليون و ۴۱۳ هزار و ۹۵۵ مبتلا به کرونا در صدر ديگر کشورها قرار گرفته است.سي ان ان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: