کد خبر: ۲۶۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 14
نتايج آزمايش‌هاي باليني داروها نيز ظرف چند هفته مشخص خواهد شد و امکان توليد صدها هزار دوز آنها تا پائيز امسال فراهم مي‌شود
شفاآنلاین>سلامت>يک مقام ارشد آمريکايي اعلام کرده است داروسازاني که با دولت اين کشور همکاري مي‌کنند، در مسير آغاز ساخت واکسن بيماري کوويد ۱۹ هستند که در پايان تابستان به نتيجه مي رسد.

به گزارش شفاآنلاین: رويترز امروز به نقل از اين مقام که خواست نامش فاش نشود، نوشت: احتمالا چهار تا شش هفته آينده توليد و ساخت مواد اين واکسن آغاز مي‌شود ولي پايان تابستان به توليد انبوه مي‌رسد.

پيش از اين که واکسن کوويد۱۹ توليد شود، نگراني هايي از احتمال توزيع ناعادلانه آن در جهان مطرح شده است. شخصيت هايي چون بيل گيتس گفته اند در صورت توليد واکسن، توزيع آن بايد بر مبناي نياز واقعي ملت ها و کشورها باشد و نبايد اينگونه باشد که کشورهايي که ثروت بيشتري دارند، اين واکسن را در انحصار بگيرند.

اين مقام ارشد افزود: نتايج آزمايش‌هاي باليني داروها نيز ظرف چند هفته مشخص خواهد شد و امکان توليد صدها هزار دوز آنها تا پائيز امسال فراهم مي‌شود.

ويروس جديد کرونا تاکنون بيش از ۳ ميليون آمريکايي را مبتلا ساخته و بيش از ۱۳۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

هنوز واکسني قطعي و مورد تائيد سازمان جهاني بهداشت براي مقابله با کوويد –۱۹ کشف و توليد نشده است، اما مراکز و موسسات تحقيقاتي در سراسر جهان به طور شبانه روز در تلاشند تا به اين واکسن دست يابند.

برزيل که بعد از آمريکا، بيشترين تعداد مبتلايان و مرگ و مير ناشي از کوويد - ۱۹ را ثبت کرده، بعد از گذشت هفته‌ها اتخاذ تدابير بهداشتي، به استفاده از واکسن چيني براي مقابله با ويروس کرونا روي آورده و حدود ۸۵۰ نفر در هفته اخير به طور داوطلبانه اين واکسن جديد را آزمايش کرده اند. پزشکان برزيلي ديروز (۲۳ تير) از عوارض ناچيز اين واکسن درعين توان ايجاد مصونيت بالا در افراد در برابر اين ويروس خبر دادند.
مدير بخش پژوهش‌هاي پزشکي و بيوتکنولوژي دانشگاه سچينواي مسکو نيز اعلام کرد: براي نخستين بار در جهان آزمايش باليني واکسن کرونا با موفقيت بر روي داوطلبان اين دانشگاه به پايان رسيد.

واديم تاراسوف ديروز با اعلام اين خبر به ريانووستي روسيه اظهار داشت: کاآزمايي واکسن کرونا در روسيه موفقيت آميز بوده است.

پيشتر نيز وزارت دفاع روسيه خبر از نتايج مثبت يک واکسن داده بود.

ميخائيل موراشکو وزير بهداشت روسيه نيز چند روز پيش اعلام کرد: 

تحقيقات همزمان بر روي ۱۷ واکسن در حال انجام است و دانشمندان روس اميد زيادي به رسيدن به نتيجه در آينده نزديک دارند.

روزنامه آمريکايي وال استريتت ژورنال نيز به تازگي اعلام کرد که انتظار مي‌رود واکسن شرکت‌هاي Pfizer و BioNTech براي کوويد۱۹ تا پايان سال جاري ميلادي، تاييد مقامات را براي توليد انبوه دريافت کند. اين واکسن تجربي به عنوان يک گزينه مناسب براي کاهش سرعت و حتي بهبود عوارض کوويد ۱۹ اميد زيادي را ايجاد کرده است. در حال حاضر اين واکسن مراحل اوليه آزمايشات انساني را طي مي‌کند، اما قرار است پس از دريافت مجوز از مقامات، در ماه جولاي با کمک ۳۰ هزار داوطلب، مجددا مورد آزمايش قرار گيرد.

بر اساس اين اقدامات، هر دو شرکت توليدکننده واکسن مجوز انجام تبليغات و بازيابي را دريافت کرده‌اند. اين شرکت‌ها آمادگي توليد انبوه ۱۰۰ ميليون واحد از اين واکسن را قبل از پايان سال ۲۰۲۰ ميلادي دارند و مي‌توانند تا پايان ۲۰۲۱ ميلادي، ۱. ۲ ميليارد واحد ديگر از آن را توليد کنند.

چند روز پيش نخستين داوطلب آمريکايي تزريق ويروس کوويد – ۱۹ خبر داد که حالش "عالي" است. واکسن آزمايشي مشترک شرکت مدرنا و موسسه ملي بهداشت آمريکا بر اساس آر ان آ ويروس ساخته شده و اواخر اسفند پارسال روي جنيفر هالر ۴۳ ساله آزمايش شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: