کد خبر: ۲۶۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 14
به دنبال شيوع ويروس کرونا در آمريکا، هزينه هاي دولت فدرال به بيش از ۱.۱ تريليون دلار در ماه ژوئن رسيد
شفاآنلاین>سلامت>با توجه به شيوع ويروس کرونا در آمريکا، شکاف عميقي در ميان افزايش عظيم هزينه ها و افت شديد درآمد شکل گرفته که منجر شده آمريکا در ماه ژوئن (خرداد) رکورد بي سابقه ۸۶۴ ميليارد دلاري کسري بودجه را به ثبت برساند.

به گزارش شفاآنلاین: به نوشته واشنگتن پست، وزارت خزانه داري آمريکا بامداد سه شنبه گزارش داد: کسري بودجه آمريکا در ماه ژوئن سال گذشته حدود هشت ميليارد دلار بود.

به دنبال شيوع ويروس کرونا در آمريکا، هزينه هاي دولت فدرال به بيش از ۱.۱ تريليون دلار در ماه ژوئن رسيد، اين رقم دوبرابر مبالغي است که دولت آمريکا در ماه هاي گذشته هزينه مي‌کرد.
با تاثير کرونا بر اقتصاد آمريکا، ميزان درآمد مالياتي جمع آوري شده توسط دولت فدرال تا در حدود ۲۴۰ ميليارد دلار باقي مانده است، زيرا وزارت خزانه داري مهلت تشکيل اظهارنامه مالياتي را تا ماه جولاي (اواسط مرداد) به تأخير انداخته است.

طبق گزارش وزارت خزانه داري آمريکا، با احتساب هزينه هاي کلان ماه ژوئن کسري بودجه در ۹ ماه سال مالي به ۲.۷ تريليون دلار رسيده است.

شکاف عميق ميان هزينه ها و درآمدها در دولت آمريکا نشان دهنده آن است که چه ميزان اقتصاد ايالت متحده در برابر تاثير اقتصادي ويروس کرونا شکننده بوده است.

به دنبال سياست هاي اشتباه ترامپ در عدم جلوگيري از شيوع ويروس کرونا تا کنون بيش از سه ميليون نفر مبتلا به کرونا در آمريکا شناسايي شده‌اند و بيش از ۱۳۸ هزار نفر هم در اثر اين بيماري جان باخته‌اند.

ترامپ از ابتدا ويروس کرونا را با تصادفات جاده‌اي و آنفلوآنزا مقايسه مي‌کرد و آن را ناچيز مي‌شمرد.واشنگتن پست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: