کد خبر: ۲۶۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 14
همچنان بحث بر سر نقش کودکان در انتقال ويروس به بزرگسالان آسيب پذير در خانه، معلمان و کارکنان مدرسه ادامه دارد
شفاآنلاین>سلامت>محققان آلماني دريافته‌اند کودکان در مدارس نه تنها نقشي در انتقال کوويد-۱۹ به بزرگسالان ندارند، بلکه همچون ترمزي در برابر ابتلا به اين بيماري عمل مي‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین: گاردين روز سه شنبه در گزارشي با عنوان «نرخ پايين ابتلا به کوييد-۱۹ در مدارس آلمان»، نوشت: آزمايش دانش آموزان و معلمان ايالت زاکسن در شرق آلمان نشان مي‌دهد کودکان مي‌توانند همچون ترمزي در برابر ابتلا به کرونا عمل کنند.  

براساس آزمايشاتي که بر روي دو هزار دانش آموز مدرسه و معلم انجام شده، مشخص گرديد برخلاف تصورات، مدارس نقش مهمي در گسترش ويروس ندارند.  

اين کشور اروپايي در ماه مي (ارديبهشت) مدارس را بازگشايي کرد و اين در حالي است که همچنان بحث بر سر نقش کودکان در انتقال ويروس به بزرگسالان آسيب پذير در خانه، معلمان و کارکنان مدرسه ادامه دارد. 

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

مطالعه ياد شده توسط بيمارستان دانشگاه درسدن (مرکز ايالت زاکسن) انجام شد و براين اساس، نمونه خون نزديک به ۱۵۰۰ کودک در سنين ۱۴ تا ۱۸ سال و ۵۰۰ معلم از ۱۳ مدرسه در درسدن و مناطق باوتسن و گرليتز (از ديگر شهرهاي ايالت زاکسن) در ماه مي و ژوئن (ارديبهشت و خرداد) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.  

«رينهارد برنر»، استاد جراحي قلب و عروق در اين بيمارستان گفت: از نزديک به دوهزار نفر، تنها ۱۲ نفر آنتي بادي داشتند و نتايج اوليه نقش دانش آموزان در انتقال بيماري به بزرگسالان را تاييد نمي‌کرد.  

برنر در يک نشست خبري گفت: کودکان حتي ممکن است به عنوان يک ترمز در ابتلا به کرونا عمل کنند و افزود: ابتلاي دانش آموزان نمي‌تواند گسترش ويروس را در پي داشته باشد ضمن آنکه شيوع ويروس در خانوارها به پويايي که پيش از اين تصور مي‌شد نيست.  

ايالت زاکسن از جمله ايالت‌هاي با نرخ پايين ابتلا در آلمان است و درواقع به گفته برنر اين نتيجه مي‌تواند به ساير ايالت‌هاي آلمان هم بسط داده شود.  
براساس آخرين آمار منتشر شده، تاکنون بيش از ۱۳ ميليون و ۲۳۶ هزار نفر در سراسر جهان به ويروس کرونا مبتلا شده و از اين ميان بالغ بر ۵۷۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.گاردين 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: