کد خبر: ۲۶۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 14
آلودگی هوا ممکن است شمار و شدت همه گیری و ابتلای به کووید – ۱۹ را افزایش دهد، زیرا ریه ها را متورم و موجب بیماری های تنفسی و قلبی می‌شود که مردم را آسیب پذیر تر می‌کند
 شفاآنلاین>سلامت>پژوهش صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که آلودگی هوا، همه گیری ویروس کرونا، میزان بستری شدن بیماران کووید – ۱۹ و مرگ و میر آنان را تشدید می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، این پژوهش نشان می‌دهد که افزایش اندک و تک واحدی میزان قرار گرفتن طولانی مدت مردم در معرض ذرات آلودگی هوا، موجب افزایش تا ۱۰ درصدی همه گیری و گسترش این ویروس و بالا رفتن تا ۱۵ درصدی مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ می‌شود.

در این پژوهش بیش از ۲۰ عامل شامل میانگین تراکم جمعیت، سن، اندازه خانوار، شغل و چاقی محاسبه و بررسی شده است.  

شواهد و مدارک فزاینده ای از اروپا، ایالات متحده و چین وجود دارد که هوای آلوده تاثیرهای منفی بیماری کووید – ۱۹ را شدیدتر می‌کند.


اما بررسی همه گیری این ویروس در هلند مانند نقاط دیگر جهان نیست، زیرا شدیدترین آلودگی هوا به علت پرورش و چرای گسترده گاو و گوسفند در کشتزارها در مناطق روستایی این کشور دیده می‌شود، این فرضیه می گوید آلودگی بالای هوا با جمعیت شهری همراه است و تراکم جمعیت ممکن است آسیب پذیری مردم را در برابر ویروس افزایش دهد.

هر چند دانشمندان پذیرفته‌اند که نتوانسته‌اند ارتباط میان آلودگی هوا و تشدید اثرات منفی ویروس کرونا را اثبات کنند، اما می‌گویند اجرای دقیق‌ترین پژوهش‌ها ممکن است در برخورد با همه گیری های بعدی و بیشتر بیماری کووید – ۱۹ از اهمیت برخوردار باشد و می تواند مکان روی دادن امواج بعدی را که شدیدترین آسیب ها را وارد خواهد کرد، مشخص کند.

بسیاری از دانشمندان پذیرفته اند که آلودگی هوا ممکن است شمار و شدت همه گیری و ابتلای به کووید – ۱۹ را افزایش دهد، زیرا ریه ها را متورم و موجب بیماری های تنفسی و قلبی می‌شود که مردم را آسیب پذیر تر می‌کند.

اما همه این دانشمندان کفایت شواهدی را که تاکنون به دست آمده است، برای اثبات تاثیر گسترده و زیاد آلودگی هوا، نمی‌پذیرند.گاردین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: