کد خبر: ۲۶۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 14
مقام پیشین کاخ سفید:
دونالد ترامپ به تازگی در دفاع از سیاست‌های خود در مهار کرونا مدعی شده بود که انجام آزمایش‌ها در مورد کرونا در کشور افزایش یافته است
شفاآنلاین>سلامت>میک مولوانی رییس پیشین کارکنان کاخ سفید گفت، آمریکا در انجام آزمایش کرونا مشکل دارد و سیاست‌گذاران باید بدانند که بحران اقتصادی موجود نیز ناشی از وضعیت سلامت عمومی است.

به گزارش شفاآنلاین، مولوانی که در ماه مارس (اسفند) کاخ سفید را ترک کرد، گفت: من می‌دانم که سخن گفتن در مورد این مسائل در محافل جمهوریخواه مورد پسند نیست، اما ما هنوز در کشور در مورد انجام آزمایش‌ کرونا مشکل داریم. 

وی افزود: پسرم اخیراً مورد آزمایش کرونا قرار گرفته است و ما باید ۵ تا ۷ روز برای دریافت نتیجه صبر کنیم. دخترم می‌خواست قبل از دیدار با مادر بزرگش آزمایش کرونا بدهد اما به او گفته شد که واجد شرایط نیست. در این مرحله از همه گیری ویروس کرونا در کشور، چنین پاسخی غیرقابل قبول است. 

برغم سخنان مولوانی در مورد این مشکل، دونالد ترامپ به تازگی در دفاع از سیاست‌های خود در مهار کرونا مدعی شده بود که انجام آزمایش‌ها در مورد کرونا در کشور افزایش یافته است. 

رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش هم مدعی شده بود، بیماری کرونا در ۹۹ درصد بی‌ضرر است. وی همچنین پیشنهادهایی برای مصرف ضدعفونی‌کننده‌ها، استفاده از نور در بدن برای از بین بردن ویروس و استفاده از هیدروکسی کلروکین هم ارائه کرده بود. 


این مواضع توسط کارشناسان و صاحب‌نظران پزشکی و سیاسی با انتقاد مواجه شده است به گونه‌ای که ماکسین واترز رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را یک دروغگوی ۹۹ درصدی نامید. 

تا کنون بیش از سه میلیون نفر مبتلا به کرونا در آمریکا شناسایی شده‌اند و بیش از ۱۳۸ هزار نفر هم در اثر این بیماری جان باخته‌اند. 

ترامپ از ابتدا ویروس کرونا را با تصادفات جاده‌ای و آنفلوآنزا مقایسه می‌کرد و آن را ناچیز می‌شمرد. واشنگتن پست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: