کد خبر: ۲۶۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 14
روند عبور از محدودیت‌های قرنطینه در قیاس با آنچه در ابتدای شیوع کرونا پیش بینی می‌شد آهنگ آهسته‌تری را طی کرده و بدین ترتیب تاثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی سال ۲۰۲۰ فراتر از حدی است که تخمین زده شده بود
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>اختلاف نظرها میان سران اتحادیه اروپا درباره اختصاص ۷۵۰ میلیارد یورو برای برون رفت از پیامدهای اقتصادی ناشی از بحران کرونا در حالی بالا گرفته که پیش‌بینی‌ می‌شود اقتصاد این حوزه امسال رکود عمیقی را تجربه کند.

به گزارش شفاآنلاین، کمیسیون اروپا در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، تخمین زده است که اقتصاد این حوزه امسال ۸.۷ درصد از قدرت خود را بر اثر بحران کرونا از دست خواهد داد. این کمیسیون بهار گذشته پیش بینی کرده بود که بحران کرونا، ۷.۷ درصد به اقتصاد حوزه اروپایی زیان وارد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، روند عبور از محدودیت‌های قرنطینه در قیاس با آنچه در ابتدای شیوع کرونا پیش بینی می‌شد آهنگ آهسته‌تری را طی کرده و بدین ترتیب تاثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی سال ۲۰۲۰ فراتر از حدی است که تخمین زده شده بود. 

«اورسلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا ۲۷ می (۷ خرداد) پیشنهاد تشکیل صندوق بازیابی با هدف احیای اقتصادهای زیان ‌دیده از کرونا را مطرح کرد و افزود: ما باید متحد باشیم چرا که فرصتی باقی نمانده و خسارت‌های جبران ناپذیر اتحادیه ما را تهدید می‌کند.


سران اتحادیه اروپا اواخر خرداد ماه گذشته در نشستی که به صورت مجازی برگزار شد درباره این پیشنهاد تشکیل جلسه داده اما به نتیجه نرسیدند. آن‌ها قرار است روز جمعه برای تصمیم‌گیری در این باره دوباره تشکیل جلسه دهند. 

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که کشورش از ابتدای ماه جاری ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته دیروز (دوشنبه) اظهار داشت که اعضا در این رابطه با یکدیگر اختلاف نظر دارند. 

وی در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا افزود: نمی‌توانم اعلام کنم که ما روز جمعه به توافق می‌رسیم. مرکل به ضرورت همپوشانی مواضع اعضای اتحادیه اروپا درباره نحوه برون رفت از پیامدهای اقتصادی ناشی از بحران شیوع کرونا اشاره کرد و افزود؛ اگر به اتفاق نظر نرسیم، شاید به برگزاری جلسه دیگری در این رابطه نیاز باشد.

اگر این طرح به موافقت برسد طبیعتا بخش اعظمی از آن به کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا اختصاص خواهد یافت که بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در ماه‌های گذشته ثبت و خسارت قابل توجهی را در صنعت گردشگری تحمل کرده‌اند. از سویی چهارکشور موسوم به میانه‌روهای اتحادیه، شامل اتریش، دانمارک، سوئد و هلند با این طرح مخالفت کرده‌اند.

«سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش یکشنبه گذشته در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی اظهار کرد: اگر بخواهیم پول زیادی را هزینه کنیم باید اطمینان حاصل کنیم که در مسیر درستی خرج می‌شود. وی معتقد است که به جای کمک مالی می‌توان این اعتبار را در قالب وام فراهم کرد.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: سرمایه گذاری در زمینه تحقیق و توسعه زیرساخت‌های فناوری، با هدف حمایت از محیط زیست، مهم‌تر از اختصاص بودجه برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از کروناست.

در همین پیوند، وزیران محیط زیست اتحادیه اروپا دیروز و امروز از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل جلسه داده تا درباره چگونگی بهره‌برداری از بسته اقتصادی اروپا برای تحقق اهداف اقلیمی این حوزه رایزنی کنند.

بر اساس گزارش‌ها تاکنون ۲ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۴۷۱ نفر در قاره اروپا به کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۱۹۶ هزار و ۸۲۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: