کد خبر: ۲۶۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 2020July 13
کووید ۱۹ یک بیماری تنفسی است و علائمی از جمله سرفه، تنگی نفس و ذات الریه است. با این حال، شواهد جدید در مورد کرونا نشان می‌دهد که این بیماری می‌تواند باعث حملات عصبی و قلبی شود
شفاآنلاین>سلامت>دانشمندان دریافتند جدیدترین نسخه ویروس کرونا به صورت مستقیم به بافت‌های قلبی حمله کرده و سلول‌های قلب را آلوده می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، یک مطالعه اخیر سلول‌های بنیادی نشان داده است که ویروس کرونای جدید، می‌تواند سلول‌های قلب را از طریق همان گیرنده موجود در ریه‌ها آلوده کند و باعث بروز عوارض قلبی مرتبط با بیماری کرونا باشد.

در ابتدا کارشناسان تصور می‌کردند که کووید ۱۹ یک بیماری تنفسی است و علائمی از جمله سرفه، تنگی نفس و ذات الریه است. با این حال، شواهد جدید در مورد کرونا نشان می‌دهد که این بیماری می‌تواند باعث حملات عصبی و قلبی شود.


پزشکان تغییراتی در سیستم گردش خون در افراد مبتلا به کرونا گزارش کرده اند که بعضی اوقات منجر به لخته شدن خون و همچنین عوارض قلبی مانند تغییر در ریتم قلب، آسیب به بافت قلبی و سکته قلبی می‌شود.

اگرچه برخی محققان معتقدند که کووید ۱۹ خطری برای قلب است، اما مشخص نیست که به صورت مستقیم تاثیر می‌گذارد  یا در نتیجه سایر فرآیند‌های بیماری ایجاد می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: