کد خبر: ۲۶۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 2020July 13
بیمارستان‌های دولتی که خودشان هزینه را پرداخت می‌کنند و اگر بیمارستان‌های تامین اجتماعی باشد که تمام موارد را به بیمه شدگان پرداخت می‌کنیم
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: آن بخش از هزینه‌های درمانی کرونا که جز تعهدات ما هست را پرداخت می‌کنیم.

به گزارش شفاآنلاین: مصطفی سالاری در مورد تامین هزینه‌های دارو‌های کرونا توسط سازمان تامین اجتماعی گفت: آن بخش از هزینه‌های درمانی که جز تعهدات ما هست را پرداخت می‌کنیم، و فرقی نمی‌کند که از محل هزینه‌هایی که به طور کلی برای تخصیص یافته شده اند، باشد  یا توسط تامین اجتماعی پرداخت شود، این مسائل حساب ریالی بین ما است برای بعد ازکرونا و خدمات رسانی به بیماران خدشه دار نمی‌شود؛ یعنی اگر بیماری مراجعه کند آن بخش ازهزینه‌هایی که مشمول پوشش ماست توسط ما و مابقی نیز توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اشاره ضمن اشاره به اینکه بیمارستان‌های خصوصی کمتر بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش می‌کنند، اضافه کرد:  بیمارستان‌های دولتی که خودشان هزینه را پرداخت می‌کنند و اگر بیمارستان‌های تامین اجتماعی باشد که تمام موارد را به بیمه شدگان پرداخت می‌کنیم و سایر بیمه‌ها نظیر نیروی‌های مسلح هم همین گونه اقدام می‌کنند و خدشه‌ای به خدمات رسانی به بیماران وارد نمی‌شود.

کریم نژاد مدیرکل مالی سازمان تامین اجتماعی،در خصوص تسهیلاتی که تامین اجتماعی به مددجویان و کارمندان خود که دچار از کار افتادگی و فوت شده اند، اختصاص داده است، اظهار کرد: برای همکارانی که براثر بیماری کرونا فوت و یا از کار افتاده شده است طبق تصویب هیات مدیره تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و همچنین برای بیمه شدگان تامین اجتماعی که به دلیل  ابتلا به ویروس کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند، طبق قانون تامین اجتماعی برای بیمه شدگان فوت شده عمل می‌شود، و در مورد فوت ناشی از کرونا تسهیلات اضافه تری دیده نشده ست.

وام اشتغال زایی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی شود؟

مهرداد قریب معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این خصوص بیان کرد: به بازماندگان بیمه شدگان که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند، طبق شرایط ماده ۷۵ مستمری پرداخت می‌شود.

وی در مورد بیمه شدگانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند، ادامه داد: برای بیمه شدگان بیکار در دوران قرنطینه مقرری بیمه بیکاریشان برقرار می‌شود و از اول خرداد به شرایط عادی برگشته است؛ اما اگر بیمه شده بیکار شده باشد توسط قانون بیمه بیکاری و ادارات کاربررسی می‌شود و توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی در خصوص وام اشتغال زایی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی افزود: تسهیلات وام اشتغال زایی برای بیمه شدگان بیکار در دوران کرونا توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود و در این خصوص تنها بیمه بیکاری به بیمه شدگانی که واجد شرایط باشند، پرداخت می‌شود.میزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: