کد خبر: ۲۶۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 2020July 12
ادامه اعتراض‌های ضدنژادپرستی:
ادامه اعتراض‌های سراسری در آمریکا علیه نژاد پرستی که با قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفید پوست آمریکایی در ۲۵ماه مه (پنجم خرداد۹۹) جرقه آن زده شد و زخمی کهنه سرباز کرد، نشان از آن دارد که معترضان اکنون به دنبال حصول نتیجه ای ملموس دراین زمینه هستند
شفاآنلاین>اجتماعی>به گفته تحلیلگران، موج جدید اعتراض‌های سراسری علیه نژادپرستی در آمریکا و کشاندن آن تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور در کنار همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، دو بحران بزرگ برای «دونالد ترامپ» در این انتخابات خواهد بود.

به گزارش شفاآنلاین، در حالی که بیش از ۴۰ روز از ماجرای قتل فلوید در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا می گذرد و از طرفی دیگر تنها حدود ۱۰۰ روز دیگر تا برگزاری پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است؛ ادامه این اعتراض ها گواه بر این است که معترضان تصمیم دارند تا آنرا بطور جدی تا زمان برگزاری این انتخابات ادامه دهند.

از دید کارشناسان و ناظران داخلی آمریکا،  ادامه اعتراض های سراسری در کنار همه گیری ویروس کرونا در این کشور، دو بحران بزرگ دولت دونالد ترامپ به شمار می روند که با وجود زمان اندک باقی مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا،  در تمدید حضور وی در کاخ سفید تاثیری منفی خواهد داشت.

درحالی که بیش از ۴۰ روز از ماجرای قتل فلوید در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا  می گذرد و از طرفی دیگر تنها حدود ۱۰۰روز دیگر تا برگزاری پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است؛ ادامه این اعتراض ها گواه بر این است که معترضان تصمیم دارند تا آنرا بطور جدی تا زمان برگزاری این انتخابات ادامه دهند.

 ادامه اعتراض‌های سراسری در آمریکا علیه نژاد پرستی که با قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفید پوست آمریکایی در ۲۵ماه مه (پنجم خرداد۹۹) جرقه آن زده شد و زخمی کهنه سرباز کرد، نشان از آن دارد که معترضان اکنون به دنبال حصول نتیجه ای ملموس دراین زمینه هستند.

عیانتر شدن دیدگاه های نژاد پرستانه ترامپ

جامعه آمریکا طی دهه‌های اخیر بارها شاهد برپایی چنین اعتراض هایی بوده است، اما این بار به نظر می رسد به علت عیان تر شدن حس نژادپرستی دونالد ترامپ بخصوص در گفته هایش در ۱۴تیرماه «روز استقلال» آمریکا بر علیه  هواخواهان عدالت اجتماعی، معترضان قصد دارند با ادامه  اعتراض های سراسری، تا آنجایی که می توانند به نتیجه ای ملموس از این تلاش ها دست یابند.

شبکه خبری سی ان ان در ۱۵تیرماه در گزارشی عنوان کرد: ترامپ در سخنرانی  به مناسبت روز استقلال، معترضان آمریکایی  را هم تراز با تروریسم، نازی و آنارشیسم خوانده بود که مانند سایر موارد سرکوب و ازمیان خواهند رفت.
 
اعتراضها در مقابل کاخ سفید ادامه دارد

تارنمای خبری انگلیسی صدای آمریکا در روزهای اخیر دراین باره گزارش داد: معترضان به نژادپرستی همچنان در بسیاری از شهرهای آمریکا، همچون نیویورک، لس آنجلس و میامی دست به راهپیمایی زدند.

تارنمای این رسانه آمریکایی افزود: اعتراض های روزانه نیز در نزدیکی کاخ سفید هفته ها است که ادامه دارد.
 

چرخش دیدگاه در  جامعه آمریکا

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نیز با توجه به ادامه اعتراض های سراسری در آمریکا علیه نژادپرستی درگزارشی عنوان کرد: دیدگاه عموم آمریکایی در فراگیرشدن علیه نژاد پرستی به شدت طی سال های اخیر شدت یافته و چنین امری در تاریخ این کشور بی سابقه بوده است و بر این موضوع تاکید دارند که رفتار نیروهای پلیس با جامعه رنگین پوست آمریکایی نژاد پرستانه و این گروه از افراد  در جامعه نیز با تبعیض مواجه اند.

در نظرسنجی که توسط این نشریه آمریکایی در اوایل ماه گذشته میلادی به عمل آمد نشان داد که ۷۶درصد جامعه آمریکا، تبعیض نژادی را «مشکلی بزرگ» در آمریکا می دانند که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۵میلادی ۲۵درصد افزایش نشان می دهد.
 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برچیده شدن نماد  برده داری شد

وضعیت اعتراض های سراسری علیه نژاد پرستی در آمریکا که تاکنون باعث به زیر کشیده شدن بسیاری از نمادهای برده داری  شده است بدانجا رسید که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در اعتراض به تبعیض نژادی دراین کشور خواستار برچیده شدن نمادها مرتبط با «ایالات موتلفه آمریکا» موسوم به « Confederate » از پایتخت آمریکا شد.

ایالات موتلفه آمریکا به اتحاد  یازده ایالت جنوبی در آمریکا در بین سالهای ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ میلادی که خواهان برده داری بودند، اطلاق می‌شود، این مجموعه از ایالت ها که درتاریخ آمریکا بعنوان یک دولت خود خوانده قلمداد می شدند، هرگز از سوی هیچ دولتی در جهان به رسمیت شناخته نشدند و سرانجام در جریان جنگ ها داخلی آمریکا این دولت ائتلافی برچیده شد.
 

جان سیاهپوستان اهمیت دارد بزرگترین جنبش در تاریخ آمریکا

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در روزهای اخیر گزارش داد: با ادامه اعتراض های سراسری،   اکنون «جان سیاهپوستان» به بزرگترین حرکت و جنبش در طول تاریخ  آمریکا بدل شده است.

نیویورک تایمز با بی سابقه خواندن  گستره این اعتراض ها نوشت: دراوایل ماه گذشته میلادی در حمایت از جنبش جان سیاهپوستان اهمیت دارد بیش از نیم میلیون نفر در ۵۵۰ نقطه از آمریکا به خیابان ها آمدند، این تنها آمار یکی از  روزها طی این مدت است که هواخواهان به عدالت اجتماعی و دراعتراض ها علیه نژادپرستی  همچنان به خیابان ها می آیند.
 

اعلام وضعیت فوق العاده در ایالت یوتا

نیویورک تایمز همچنین گزارش داد: به دنبال رای دادگاهی در  ایالت یوتا در بی گناه دانستن دو پلیس سفید پوست در به قتل رساندن یک جوان سیاهپوست وضعیت این ایالت بحرانی شد.

این گزارش حاکی است  «گری هربرت» فرماندار ایالت یوتا، ۱۹ تیرماه و درپی اعتراض ها در شهر «سالت لیک» که مقامات قضایی این ایالت اعلام کرده بودن تیراندازی نیروهای پلیس سفید پوست به «برناردو پالاسیو کارباجال» (Palacios-Carbajal) اقدامی مجاز بوده، حالت فوق العاده اعلام کرد.


با اعلام حکم دادگاه از سوی «سیم جیل» (Sim Gill) دادستان ناحیه سالت لیک ایالت یوتا مبنی بر بی گناه بودن نیروهای پلیس در شلیک کردن به پالاسیو کارباجال ۲۲ ساله که این حادثه در ۲۳ ماه مه (سوم خرداد۹۹) رخ داده بود، معترضانی که برای هفته ها در مقابل دفتر دادستانی در انتظار به سر می بردند،  بعنوان بخشی از جنبش علیه خشونت پلیس و رفتار نژادپرستانه آنان اقدام به راهپیمایی گسترده و بی سابقه دراین ایالت از امریکا کردند. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: