کد خبر: ۲۶۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 2020July 12
همچنین درخواست داریم تا حصول نتیجه و عملیاتی شدن این دستاوردها همچنان تاکید، تسریع و نظارت شود تا کامل و دقیق اجرا شود و این دستاوردها را به مثابه فصل نوینی از گشایش در امر مراقبتهای پرستاری برای مردم عزیز کشورمان می دانیم
شفاآنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پرستاری طی نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: توجه و رسیدگی به موقع این سازمان به خواسته های پرستاران از جمله استخدام، تغییر وضعیت نیروهای شرکتی، پرداخت فوق العاده ویژه و معوقات کارساز است.

به گزارش شفاآنلاین،سازمان نظام پرستاری، محمد میرزابیگی روز یکشنبه در این نامه که به امضای رئیس و اعضای شورای عالی نظام پرستاری هم رسیده، ضمن قدردانی از همکاری دکتر نوبخت در رسیدگی به خواسته های پرستاران همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست تا زمینه برخورداری مردم از خدمت مراقبتی پرستاران در فضاهای غیربیمارستانی نیز فراهم شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در این نامه تاکید کرد: تلاش و تدبیر سازمان برنامه و بودجه در شرایط سخت و خاص اقتصادی که هم در محاصره اقتصادی و تحریم‌ های ظالمانه استکبار جهانی و هم درگیر ویروس منحوس کرونا هستیم، قابل تقدیر است. شرایط ویژه نظام سلامت کشور در امر بهداشت، درمان، مراقبت و... تدابیر خاص مدیریتی خود را می طلبد که شواهد و قراین عملی حاکی از مجاهدتهای گسترده دلسوزان کشور است.

میرزابیگی افزود: جامعه بزرگ، جان برکف، ایثارگر و خدوم پرستاری کشور که در طول پنج ماه گذشته به عنوان پیشقراولان و مدافعان خط مقدم نظام سلامت متحمل فشارهای بسیار سخت و طاقت فرسایی در جهت مقابله با ویروس منحوس کرونا شده اند.

 در این بین برخی از جسورترین و عزیزترین همکاران مجاهد خود را در راه خدمت به مردم از دست دادند و بسیاری نیز از همکاران نیز، به بیماری کووید19 مبتلا شده اند و عده زیادی نیز فشار کاری، روحی و روانی زیادی را، به علت کمبودها از جمله کمبود نیروی انسانی درحدی تحمل کرده اند که آنها را حقیقتا فرسوده کرده است و این موضوع عاجلا به مداخله و تسریع در تامین نیروی تازه نفس و تامین شرایط انگیزشی، معنوی، معیشتی پرستاران شاغل نیاز دارد. 

وی در نامه به رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در این بین نگاه و رویکرد مثبت و حمایت های جناب عالی، اعم از توجه به نظرات کارشناسی سازمان نظام پرستاری، وقت گذاری و گرفتن تصمیمات به موقع، بسیار کارساز بود، بر این اساس اعضای شورای عالی و مسئولان سازمان نظام پرستاری کشور به نمایندگی از جامعه بزرگ پرستاری بر خود لازم می دانند به خاطر پاسخ حضرت عالی به پیگیری های شبانه روزی این سازمان و تصمیمات و اقداماتی که جناب عالی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مژده تحقق و خبرهای خوش آنها را تا کنون اعلام فرموده اید، تشکر ویژه کنند.

میرزابیگی افزود: این دستاوردهای مهم از جمله موافقت با استخدام نیروی پرستار تا حصول استاندارد قابل قبول کشورمان، موافقت با تغییر وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و...، اعمال مزایای فصل دهم قانون خدمات کشوری، موافقت با پرداخت فوق العاده ویژه به پرستاران، تسری مزایای فصل دهم یا معادل آن به نیروهای شرکتی پرستار، تامین هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقات کارانه و  تامین منابع پاداش بازنشستگان را را ارج نهاده و قدردان هستیم.


رئیس کل سازمان نظام پرستاری نوشت: همچنین درخواست داریم تا حصول نتیجه و عملیاتی شدن این دستاوردها همچنان تاکید، تسریع و نظارت شود تا کامل و دقیق اجرا شود و این دستاوردها را به مثابه فصل نوینی از گشایش در امر مراقبتهای پرستاری برای مردم عزیز کشورمان می دانیم.

میرزابیگی افزود: امید است اکنون که با کار کارشناسی و تعامل گسترده، درک متقابل و صحیح پرستاران و مسئولان از یکدیگر به وجود آمده، با تعریف هدف مشترک «تامین مراقبتهای پرستاری علمی، ایمن، پاسخگو و در دسترس آحاد مردم آن هم با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر از وضع موجود» به گونه ای جلو برویم که به ویژه در دوران پسا کرونا، مردم عزیزمان در کمال رضایتمندی در فضاهای غیربیمارستانی نیز امکان برخورداری از این گونه مراقبت های پرستاری را داشته باشند و پرستاران محترم نیز درنظام سلامت کشور بیش از پیش احساس دلبستگی و هویت کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: