کد خبر: ۲۶۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۹ - 2020July 12
بحران کرونا اقتصاد چین را بشدت تحت تاثیر قرار داده است در نیمه اول سال جاری میلادی رشد اقتصادی این کشور ۶/۸ درصد افت کرد و به نظر می رسد برای بازگشت به شرایط بهتر چین به زمان بیشتری نیاز دارد
شفاآنلاین>سلامت>بانک مرکزی چین اعلام کرد برای نجات اقتصاد از چنگ ویروس کرونا و بازگشت به شرایط عادی و کمک به کسب و کارهای تجاری، یک هزار و ۷۳۰ میلیارد دلار وام اختصاص داده است.

به گزارش شفاآنلاین، بانک مرکزی چین روز شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد این وام ها مربوط به نیمه اول سال جاری میلادی پس از شیوع ویروس کرونا در چین است که افزایش چشمگیری نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی نشان می دهد.

تنها در ماه ژوئن که اعلام شد کرونا بار دیگر به شهر پکن بازگشته و موج دوم بیماری شروع شده است بانک مرکزی ۲۵۸ میلیارد دلار وام جدید اختصاص داده است که ۲۲ درصد بیش از ماه قبل از آن بوده است.

بیشتر این وام ها به صورت یوانی و با ارز ملی چین پرداخت می شود براوردها حاکی است که به دلیل تاثیرات منفی گسترده کرونا بر کسب و کارها،  تجارت و اقتصاد چین، میزان پرداخت وام همچنان فزاینده خواهد بود.

بحران کرونا اقتصاد چین را بشدت تحت تاثیر قرار داده است در نیمه اول سال جاری میلادی رشد اقتصادی این کشور ۶/۸ درصد افت کرد و به نظر می رسد برای بازگشت به شرایط بهتر چین به زمان بیشتری نیاز دارد.


بانک مرکزی می گوید که وام های کلانی را برای بخش های مختلف شرکتی، حقوقی و مسکن و حتی امور تجاری درنظر گرفته است و بسیاری از موسسات چینی با توجه به دریافت این وام ها توانسته اند حیات خود را در ماه های گذشته ادامه دهند.

«یی گانگ» رییس بانک مرکزی چین از حمایت این بانک از شرکت ها و موسسات سخن به میان آورده و افزوده است که فعلا شرایط کاملا با ثبات نشده است تا کمک ها متوقف شود. باید در انتظار شرایط بهتری برای آینده باشیم.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: