کد خبر: ۲۶۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 11
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه آقای روحانی باید توصیه خبرگان جامعه پزشکی و کارشناسان حوزه سلامت را بپذیرد، گفت: رئیس جمهور باید پاسخگوی جان انسان‌های که به دلیل تصمیم‌های اشتباه از دست‌ میرود، باشد.
شفاآنلاین>سلامت>حسینعلی شهریاری  با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در تهران بیان کرد: با توجه به افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کوید 19 دولت و ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا باید تدابیر و محدودیت‌های جدیدی اتخاذ کند. متاسفانه دولت در ابتدا علی‌رغم توصیه 5 وزیر بهداشت دولت‌های قبلی و خبرگان حوزه سلامت، محدودیت‌ها را با تاخیر دو هفته‌ای اجرا کرد، همچنین در زمان بازگشایی و رفع محدودیتها نیز ضمانت اجرایی کافی ایجاد نکرد. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری موضوع سلامت مردم بسیار مهم بوده و نباید به بهانه مسائل اقتصادی جان مردم را به خطر بیاندازیم.

به گزارش شفاآنلاین:رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز 221 نفر از هموطنانمان به دلیل ابتلا به بیماری کوید19 جانشان را از دست دادند، افزود: متاسفانه آمار فوتی در روزهای اخیر سه رقمی شده که به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

هیچ شهری در وضعیت سفید قرار ندارد

وی با اشاره به اینکه هنگام برداشتن محدودیت‌های اجتماعی در کلانشهرها مردم احساس کردند خطر بیماری کرونا بر طرف و شرایط عادی شده است. همین موضوع سبب شد بخش زیادی از مردم هنگام حضور در معابر و اماکن شلوغ مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، تصریح کرد: زمانی که در رسانه ها اعلام می‌شود برخی از مناطق سفید و زرد هستند مردم کرونا را تمام شده تلقی می‌کند در صورتی که از نظر بنده هیچ شهری در کشور عاری از ویروس نبوده و در وضعیت سفید قرار ندارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با تاکید براینکه برخی افراد مبتلا بدون علامت هستند، افزود: این افراد بدون داشتن علایم بیماری به شهرهای مختلف سفر می کنند و به دلیل ناقل بودن ویروس را به دیگران انتقال می دهند. از این رو ستاد کرونا استان تهران باید محدودیت های جدیدی را برای پایتخت در نظر گرفته و اجرای آن را از دولت بخواهد.

رئیس جمهور باید پاسخگوی جان انساهایی که به دلیل تصمیم‌های اشتباه از دست می‌رود باشد

شهریاری، با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید توصیه خبرگان جامعه پزشکی و کارشناسان حوزه سلامت را بپذیرد، افزود: آقای روحانی احساس می‌کند چون رییس جمهور و رئیس ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا است می‌تواند هر تصمیمی بگیرد. در حالی که هر تصمیم نادرست جان تعدادی از هموطنان را از بین می‌برد. چه کسی پاسخگوی جان این انسان‌ها است؟ اگر این روند ادامه پیدا کند حتما در مجلس شورای اسلامی این موضوع رو پیگیری خواهیم کرد. رئیس جمهور باید پاسخگوی جان انساهایی که به دلیل تصمیم‌های اشتباه از دست می‌روند، باشد. تصمیم‌های اخیر ایشان که بدون توجه به نظر کارشناسان و خبرگان حوزه سلامت گرفته شد، برای ما مشکلاتی ایجاد کرد.

تحریم‌های آمریکا مانع دسترسی شهروندان به داروهای اساسی می‌شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تحریم‌های امریکا مانع دسترسی شهروندان به داروهای اساسی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه هیچ دارویی برای درمان کامل بیماری کویید19 وجود ندارد اما باید برخی از داورهای موثری که در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارد کنیم تا خدایی کرده مردم احساس نکنند اگر فلان دارو وجود داشتیم، مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش پیدا می‌کرد. از طرفی برخی از شرکت‌های داخلی نیز با اتکا به دانش بومی در حال تولید داورهای موثری برای درمان کرونا هستند که در روزهای آینده رونمایی می‌شود.


شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید   


شهریاری تصریح کرد: کمیسیون بهداشت درمان مجلس به صورت جدی به موضوع کرونا ورود کرده است کما اینکه در اولین جلسه خود از وزیر بهداشت و و معاونانش برای ارائه توضیح در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور و اقدامات صورت گرفته، دعوت کردیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس خاطرنشان کرد: بنده در جلسه شورای انقلاب فرهنگی هم که به نمایندگی از طرف اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شرکت می‌کنم تمامی این موارد را بسیار شفاف مطرح کردم. چرا که نسبت به شرایط موجود نگران هستیم و معتقدیم تصمیم‌های رئیس جمهور باید با ملاحظات بیشتری صورت بگیرد.


خانه ملت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: